Gå til innhold

Trenger hjelp til nytt snøre for en #4


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

Skal handle nytt flytesnøre til en Tricast #4 ++ (Har for øyeblikket SA Air Cell)

Har sett på SA Shark Skin men er det et så bra snøre som prisen skal ha det til :o

 

Kanskje ta i betrakning at kasteerfaringen min er ikke på toppnivå ;)

Er åpen for alle forslag ;D

 

Lurer og på hvordan kvaliteten er på William Joseph sine chestpacks

 

edit: Legger til at jeg vil ha minst mulig antydning til  minne i snøret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å anb snører men jeg har vært ute å kastet litt med Rio Gold snøre så det synes jeg virket veldig godt. Det som jeg ser på som en stor fordel med dette snøre er at det skyter godt selv om ikke hele klumpen er ute og ikke alle snøre er slik. Eller er det mye bra på markedet så det er ikke lett å velge. Jeg synes også det kommer litt ann på situasjonen du skal fiske under, men som et allround snøre synes jeg Gold virket bra.

 

William Joseph sine produker synes jeg er veldig bra. Har i dag 2 produkter fra de som jeg bruker, det ene er den som heter Creel (henger på skrått over overkroppen din og bare over den ene skuldra) den andre er en rumpetaske og begge er utrolig gode produkter. Kvaliteten er det ikke noe å si på.

 

Regner med at det ikke hjalp så mye men det er ikke så lett dette med snører men William Joseph produkter er MEGET gode

 

Lykke til med valgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan nevne snører som er ok til presentasjons fiske, å velge snører for deg er UMULIG.

Men kan nevne noen jeg går god for fordi de presenterer så fint og er lettkasta.

 

Da vil jeg nevne Snowbee xs prestige og Ridgeline tactical trout.

Begge er god på korte kast og til evt lengre. De ruller fint over.

 

Ellers har jeg testet sharkskin, det virket veldig godt. De jeg prøvde virket LITT tyngre enn klassen.

Det har en fin tapering og de skyter godt.

 

Får gjøre som Skjerve, bruke ørepropper ;D ;D

 

Ellers er både ultra 4 og trout fra SA gode snører ;)

Å velge fra "snørejungelen" er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ulv.

Har en tricast 3# sjøl, håper det er guideline du snakker om ;D som jeg kjører et wf 4 guideline tricast line på. Kan desverre ikke underbygge mine efaringer med masse teknisk prat, men som en personlig mening synes jeg dette er en stangserie som er litt tøff og som krever en litt tung markert klump, noe tricast linene i mine øyne er. Den passer som hånd i hanske ironisk nok hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan nevne snører som er ok til presentasjons fiske, å velge snører for deg er UMULIG.

Men kan nevne noen jeg går god for fordi de presenterer så fint og er lettkasta.

 

Da vil jeg nevne Snowbee xs prestige og Ridgeline tactical trout.

Begge er god på korte kast og til evt lengre. De ruller fint over.

 

Ellers har jeg testet sharkskin, det virket veldig godt. De jeg prøvde virket LITT tyngre enn klassen.

Det har en fin tapering og de skyter godt.

 

Får gjøre som Skjerve, bruke ørepropper ;D ;D

 

Ellers er både ultra 4 og trout fra SA gode snører ;)

Å velge fra "snørejungelen" er ikke lett.

 

 

Toggi har helt rett, Sharkskin er et nydelig snøre. Til korte, til lange og til alt imellom. Har man et begrenset kastepotensiale synest jeg snøret passer meget godt, det blir liksom aldri noe særlig "bomming" i forhold til klump. Smart profil ;)

Ja, det er verdt prisen og overlegent mye av det jeg har fisket med i forhold til minne (jeg har sekvsagt ikke fisket med alle snører som er produsert, men en del).

Koster jo bare 1-2 hundrelapper mer enn andre gode SA liner, og jeg tror det holder seg godt..lenge :)

 

Men få testkastet om muligheter, Snowbee, Guideline, Vision og ikke minst den nye Streamstix linen som kommer er sikkert alle meget bra.

Også Loop liner har mange tilhengere, for ikke å snakke om Rio. Nye Gold er en flott line, og med varmere vann etterhvert vil nok ikke minne forskjellene være så store, antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt desiderte favorittsnøre er Guideline Presentation. Det lader godt og glir godt i ringene. jeg bruker det i #3, 4 og 5. Alle er forskjellige stenger og fungerer like godt. Airflo sixth sense er og et meget bra snøre etter min smak. Men smaken er som baken, splittet og delt. Tmags synes for eksempel godt om Tactical Trout........ , for min egen del er dette noe av det værste snøret jeg har vært borti. Det er mange erfarne fiskere som liker dette snøret godt, så det har høyst sansynlig med ferdigheter å gjøre selv om det er hardt å inrømme  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det skal sies at Guideline presentation er et meget spesielt snøre med kort klump og brå tapering. Altså det er laget for få blindkast. 

 

Perfekt til snik fiske i elv hvor et vannkast kan være tingen. Synes det er smart å påpeke dette! ;)

Et spesielt snøre som tåler lite overheng(er ikke laget for dette).

 

Synes også GL highwater er et fint snøre, det presenterer også fint, har en lengre klump og tåler mer enn klump ute uten å kollapse. Er meget holdbart og forbausende glatt ;)

 

Eneste minuset synes jeg er litt i overkant mye minne. Var min klare favoritt før.

Her er det litt motsatt av Presentation, her kreves det mer lutkast.(blindkast)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! :D

 

Har faktisk testet GL Presentation sammen med mr Granbo. Merket stor forskjell fra mitt snøre på en GL Alpha #6/7 og hans snøre/stang.

 

Jeg kommer mest sannsynlig til å bestille fra Bob Marriots (http://www.bobmarriottsflyfishingstore.com/SearchResult.aspx?CategoryID=6515)

Jeg vurderer sterkt å anskaffe SA Shark Skin, men har lyst på fler enn ett snøre mens jeg er i gang. Skal handle en del annet utstyr, så det er kanskje smartere å handle to middelsklasse-snører fremfor ett high end-snøre. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ulv.

Har en tricast 3# sjøl, håper det er guideline du snakker om ;D som jeg kjører et wf 4 guideline tricast line på. Kan desverre ikke underbygge mine efaringer med masse teknisk prat, men som en personlig mening synes jeg dette er en stangserie som er litt tøff og som krever en litt tung markert klump, noe tricast linene i mine øyne er. Den passer som hånd i hanske ironisk nok hehe.

 

Ja, det er Guideline.. Faktisk storfornøyd med stangen tatt prisen i betrakning :) Fikk den på tilbud for rett under 600,- hos Agdars i Trondheim :)

 

Har du testet RIO Gold eller SA Mastery Trout på stanga di? Har jo lyst å treffe rett mht snøreklassen  :rolleyes:

Føler at mitt #4 AirCell-snøre ikke helt klarer å samarbeide med stanga.. På det andre siden så kan det jo være at stanga ikke klarer å samarbeide med kastern  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...