Gå til innhold

P-mini-HK-CF


persa

Anbefalte innlegg

Denne klekkeren er fra "Listen to the river". CAM- Emerger, Correct Attitude Mohican - Emerger. Orginalmønstret har kondor herl i bakkropp, løkkespunnet CDC, parachute grizzly hackle, foam som stolpe og polyvinge i mohican style. Jeg har ikke sett kondor fjær no plass , så min har annen type miniherl. Opphavsmannen lover en allround klekker med mange triggere som ofte drar opp fisk under labre forhold. Jeg har i tillegg tro på den fordi den kombinerer CDC sine egenskaper ifht avtrykk i filmen + at den har vanlig hackel og foam som holder den flytende selv om CDC gjennomtrekkes. Den kan også være mer fiskbar etter det er tatt fisk på den.

Det er vel egentlig en polyvinge kondorherl klinkhammer med CDC og foam : PKHK-CF, eller i mitt tilfelle med miniherl : P-mini-HK-CF, som jo er et bra navn på en flue.

post-368-13949845180525_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var stilig persa!

Slike glisne, lange cdcfibre setter prikken over i en i et allerede godt mønster.

I mange av mine fluer har jeg også lange cdcfibre bundet inn ganske glissent.

Det gir mye liv og lurer ofte de mest suspekte ørretene.

 

Foamstolpen har du bundet inn rett etter vingen regner jeg med og cdc-hackelet har du spunnet i løkke?

 

Jeg bruker mye kalkunbiot i kropper som gir den samme effekten som i bakkroppen på din flue her.

En dobbeltråd av tvunnet Lureflash black rainbow er også helt dødelig som bakkropp i slike mønstre. Bryter filmen fort gjør den også.

 

Er dette en slags "multiklekker" i fra Oliver eller er den spesifikk for mygg, etc.?

Hva var intensjonen/forklaringen? (nei, har ikke sett filmen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen to the river er en flott bok av Steve Thornton som har inspirert til forsøk ihvertfall, jeg lover at opphavsmannen sine ser litt mer strigla ut...

Han binder denne som allround/multiklekker str 10-16 ifht graden av strøm i elva, orginalmønstret har altså lysere mer tettfibret kondorherl som skaper en lys og diffius bakropp, å skape inntrykk av noe lett og diffust på overflatefilmen tror jeg er intensjonen med dette mønstret, jeg tror ikke at mørkfarget herl som her er noe utpreget fordel men man tar hva man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...