Gå til innhold

Trist syn!! Dette er faunakriminalitet som får toppen til å koke.


Gjest Lars M

Anbefalte innlegg

Pratet med en av de som hadde vært der ilag med vedkommende. Han hadde reagert noe, uten å få noen direkte svar. Han tror kompisen gjør dette kun for å vise hvor mange fisk han får.....   Hmmm! Det tenner sikkert damene på :rolleyes:

De øvrige som hadde fått noe da slapp tilbake fiskene.

 

Synes absolutt du burde sende bildet til lokalavisen og fortelle at slikt gjør man rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan spørre han om han har baller til å svare til bildene her i tråden  :rolleyes:

Men det er vel bare ønsketenkning..

 

edit: kan jeg poste bildene på et annet forum Lars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Synes du kan spørre han om han har baller til å svare til bildene her i tråden  :rolleyes:

Men det er vel bare ønsketenkning..

 

edit: kan jeg poste bildene på et annet forum Lars?

 

Fyr i vei!!

(Er forøvrig lagt ut på fiskersiden og ff.net.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne karen driver ikke dette som et kultiveringstiltak!

Denne fangsten er noe av det råeste jeg har sett her de siste 20 år mtp. gj.sn. fiskestr.

Mulig jeg hadde litt lei kameravinkel, men nesten samtlige fisker her har en K-faktor på over 1,05 på våren og opp mot 1,3 på sensommeren.

Som sagt -Dette er store fisker, og representerer mindretallet. Både snittvekt og kondisjon har økt betraktelig de siste årene takket være C&R.

Vannet er lite og grunt. Dette uttaket vil merkes utover sommeren.....

Vannet blir ofte brukt av barn og unge og er som et rekrutteringsbyrå å regne. Da er det synd hvis de møter et slikt syn.

Skaper ikke akkurat sunne holdninger.

 

 

 

 

Fisk med k-faktor på 1,05 og helt opp til 1,3 er jo ganske mager.  :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke jeg trenger ta opp verken Naturfag eller Matte.

Du burde kansje heller prøve komme deg opp på fjelle og finne feit fisk.  ;D ;D ;D

Ørret som har k-faktor 1,4 er feit fisk. alt under er mager/normal

 

Men visst man er fornøyd med så mager fiske så lykke til.  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

En oppdrettslaks med k-f på 1,4 er nesten styggfeit. Da har den gjerne 20-25 % fett i muskulaturen.

Har selv fanget røyer med k-f oppi 2,03. De er direkte ekkel.

En RÅFEIT Karasjokørret har k-f på 1,4....

 

Denne røya på 3,75 kg hadde en k-f 1,33. Halve buken var bare fett. På ryggen var det ca. 1 cm fett under skinnet.

Passelig mager....

 

57800_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/22991/57800.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lars M

Godeste JonnyB! Hvis vi tar utganspkt. i 48 cm og 1.5 kg, så har ørreten på bildet en K-faktor på 1,356!! :o :o

Mulig fisken har svelget en 250 grams svenskpilk.....

De heftigste pluggene jeg har fått på Finnmarksvidda har K-faktor i samme leia. Det er fisker mellom 2 og 4 kg.

Fisken du har lagt ut bilde av er som fyrstikk å regne.

For meg ser det ut som en fisk med kondisjon mellom 1,1 og 1,15...   Mulig bildet lyver noe sinnsykt.

Har landet 21 ørreter mellom 1 og 1,9 kg hittil i år.  Mange av de er feitere enn avbildede, men ikke én med K-f over 1,2  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sier fisken er ikke er smell feit men helt grei, men så er den fisket på nesten 400meter.

Du får komme og sjekke vekta min nesten gang du passere Lakselv da. Kansje den visser 250gram for mye  ;) ;) ;)

Men sjekka ikke om den hadde svelget noen 250 svenskepilk så kansje den bare veide 1250 ;D ;D ;D

 

Men er jo fint du har fått mange fisk som er feitere en den, men som sagt så er det nettopp blitt vår oppe på fjelle her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonny b, du må ha spes syn på hva en feit fisk er og det er greit, men du kan ikke si at det denne tråden handler om er greit å gjøre. de fiskene som lå slengt der var mer enn godkjente. og hvis han som kakka de ville øke snittvekta på fisken kunne hann heller kvernet opp den fisken han kakka og foret fisken i vannet med, i stedet for å la den ligge til måsene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Den veide 1,5kg og 47-48cm lang er ikke så god i matte så vet ikke hva K-faktor er  ;D ;D ;D

 

Fint at du uttaler deg om k-faktor når du har så god peiling på hva k-faktor egentlig er... gratulerer....  :rolleyes:  ???

 

Men da kan du jo forklare meg hva k-faktor er, du har sikkert mere peiling en meg på k-faktor?  ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...