Gå til innhold

Valdres


Heincken

Anbefalte innlegg

Oddbjørn har veldig rett ;)

 

Men, følg med på begna.no og vannstand før du reiser, så du ikke kommer til enten en helt tørr elv eller en elv som flommer over. I dag gikk det 57 kubikkmeter med vann i sekundet, det er stort. Personlig mener jeg elva er best mellom 8 og 18 kubikk.

 

Jeg har ikke fiska der selv, men noen mener det kan være en idé å teste Neselva som renner ut i Fagernes. Spesielt over fossen. Ikke nødvendigvis størst fisk etter som jeg har skjønt det, men kort vei til å få bukt på litt skjelven. Begna er heller ikke langt unna Fagernes.

Når det gjelder vann er jeg blank desverre, men jeg ville sett litt på kart, søkt litt på nett og prøvd meg litt fram.

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uka i juni begynner vulgatan normalt å klekke i aurdalsfjorden. Du ser den på venstre side når du kjører gjennom aurdal (10 minutter før fagernes). Fint å gå ut rett før golfbanen på vestsiden. Fisk der høyspenten krysser vannet på begge sidene av øyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsyk bra hjemmeside dere har fra Tisleia, og sant, Tisleia har jeg jo vært i og ja...den er SEXY.

Hallingdalelven er jo heller ikke langt unna og Begna aner jeg ikke hvor jeg skal begynne henn...

 

 

Oddbjørn har veldig rett ;)

 

Men, følg med på begna.no og vannstand før du reiser, så du ikke kommer til enten en helt tørr elv eller en elv som flommer over. I dag gikk det 57 kubikkmeter med vann i sekundet, det er stort. Personlig mener jeg elva er best mellom 8 og 18 kubikk.

 

Jeg har ikke fiska der selv, men noen mener det kan være en idé å teste Neselva som renner ut i Fagernes. Spesielt over fossen. Ikke nødvendigvis størst fisk etter som jeg har skjønt det, men kort vei til å få bukt på litt skjelven. Begna er heller ikke langt unna Fagernes.

Når det gjelder vann er jeg blank desverre, men jeg ville sett litt på kart, søkt litt på nett og prøvd meg litt fram.

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for kjappe svar her. Dette er det jeg liker når man i kampens hete lurer på noe. Reiser vidre fra (jobb) Valdres, over Gol så ned til Blefjell. Skal ha 4 dager der og krysser fingrene for at det ikke blir så mye regn som anntatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei over, så har du jo Hallingdalselva som kan være morsom.

 

Forøvrig tror jeg ikke nødvendigvis regn trenger være en ulempe. Noen av mine beste turer i Tisleia i fjor hadde jeg med skiftende vær, litt overskyet, så noen regnskurer fra ett eller annet sted. Da klekka det døgnfluer og vaka det fisk til gullmedalje og diplomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler @ Da klekka det og vaka det fisk til gullmedalje og diplomer*

 

 

På vei over, så har du jo Hallingdalselva som kan være morsom.

 

Forøvrig tror jeg ikke nødvendigvis regn trenger være en ulempe. Noen av mine beste turer i Tisleia i fjor hadde jeg med skiftende vær, litt overskyet, så noen regnskurer fra ett eller annet sted. Da klekka det og vaka det fisk til gullmedalje og diplomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...