Gå til innhold

noen som vil si sin mening?


RaymondDH

Anbefalte innlegg

med litt hard jobbing blir du fort som Mcgyver og kan  fange  8 ørreter på en time med en flue du har laget av en binders, litt snørr og en dæsj navlelo ;D

 

Du er inne på noe der gitt ;);D ;D En kompis av meg prøvekasta litt med en to-hånds med en liten rød garnbit i enden, og tror du fa.. ikke det var STOOOOR laks oppe å tok "flua"  :o(eneste laksen han har fått/ikke fått) :P

 

ps. har forresten ikke glemt deg, dubbinga(fytti katta) kommer om noen dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kattedubbing???

 

hmmm...nå har fisking begrenset seg til allergikere også...hehehe

 

Hvilken katt tar du dubbing fra?

 

og hvordan gjør du det?

 

jeg har mange katter i nabolaget.....

 

Man legger ut åte i revesaks, flår dem og grer ut pelsen etter at skinnet har ligget en uke eller to, da løsner pelsen utrolig lett ;D ;D ;D

 

Bare kødda, Konemor skulle sett meg nå, da hadde jog blitt flådd og forvist til "hønsehuset"

 

Konemor har katteopdrett av Maine Coon(Langhåret Amerikans Skogskatt) Og med 6 slike blir det litt pels å gre på, og der min venn kommer jeg inn i bildet ;)

 

Vi har også en Hvitmasket Siameser oppi alt dette(korthåret), har laget noen kulehodenymfer med pelsen fra henne som har fungert over all forventning(har faktisk tenkt å legge ut en liten bindebeskrivelse på den, vil komme snart) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conniebear og Aasbøfella er effektivt...det går 100% smertefritt..Gaupedubbing har bedre flyteegenskaper en vanlig huskattdubbing,

men jeg for min del bruker som regel Ulv og Bjørnedubbing spesielt på døgnflue imitasjonene...(sistnevnte er perfekt til Lepto) det går også mye Jervhår i Sø fluene mine!  ;D ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg til å prøve katte dubbing ;D

 

Da er kattedubbinga på vei ;) Måtte jo vise deg hvilke dyr det gjelder så her er bildene(gikk ikke å sende dem på PM :-\)

Den lille hvite "dotten" er fra en Hvitmasket Siameser, korthåret som du ser, derfor stivere hår ;D(sparsomt med materiale fra henne, da hun ikke røyter så mye)

 

Beklager så mye til RaymondDH. Ikke meninga å ødelegge tråden din :-[

 

[attachthumb=#]

[attachthumb=#]

[attachthumb=#]

[attachthumb=#]

post-2790-13949857267891_thumb.jpg

post-2790-13949857268381_thumb.jpg

post-2790-13949857269101_thumb.jpg

post-2790-13949857269832_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pelskledde dyr har dubbing. Til og med folk..underulla er derimot veldig dårlig...de krøllene jeg har bundet med har minnet mer om dårlig selull ;D ;D Men fisken tok :D

 

Det er bare å finkjemme nabolaget for katter,rotter, hamster og hunder. Dra et par runder med ei vanlig børste, og vips du har en full dubbingdispenser.

 

Når det gjelder dekkhårene, må man litt mer drastisk til verks. Da bør man spørre eieren. Jeg tok min første laks for 27 år siden på ei sunray shadow alà shäferen til brodern og kulepennrør foret med en treblekrok fra åsenskeia 10 gram.

 

Foresten... Jeg skulle prøve å kjøpe åsenskeia til mine barn en dag her. Fant den ikke. Har den gått ut av produksjon?? I såfall en katastrofe for heisekranfiskeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pelskledde dyr har dubbing. Til og med folk..underulla er derimot veldig dårlig...de krøllene jeg har bundet med har minnet mer om dårlig selull ;D ;D Men fisken tok :D

 

Det er bare å finkjemme nabolaget for katter,rotter, hamster og hunder. Dra et par runder med ei vanlig børste, og vips du har en full dubbingdispenser.

 

Når det gjelder dekkhårene, må man litt mer drastisk til verks. Da bør man spørre eieren. Jeg tok min første laks for 27 år siden på ei sunray shadow alà shäferen til brodern og kulepennrør foret med en treblekrok fra åsenskeia 10 gram.

 

Foresten... Jeg skulle prøve å kjøpe åsenskeia til mine barn en dag her. Fant den ikke. Har den gått ut av produksjon?? I såfall en katastrofe for heisekranfiskeren.

 

Det som er litt interesant når det gjelder katter(som jeg er kjent med) er hvor på kroppen du tar pelsen fra, f.eks ved haleroten har katter (spesielt hannkatter) en naturlig fettkjertel. Pels fra dette området er derfor ideel til tørrfluer etc. ;) Ellers kan det være litt hips om happ :-\

 

Ser du er fra Meldal, har noen aner der oppe (Kvammen) og på Løkken ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...