Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Skal man flisespikke til de grader, så kunne halefiberne vært mer spredd kanskje?!

Det fikser jeg med litt tommelfinger press tett oppunder, ved elva selvsagt!  ;)

Nydelig spent spinner Geir! For øvrig enig med waffern når det gjelder dressinga! (og da tenker jeg ikke på den til hamburgern!)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i stormen (blæser 29-35 m/s hvor jeg bor i Thy - vestkysten af jylland) blev det til en gang Danica French Partridge str 8.

Bruger kroge fra sydafrikanske Grip - de laver nogle super Danica/Vulgatakroge (modhageløse) model 11801BL.

Kan købes i England hos Lathkill Fly Fishing (www.lathkill.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak Jan

Ja, de fiskes som duns, men ser også ud til at tages af fisken som spinner og flymp ....sådan lidt universal flue til danica fisket - eller Vulgata i mørke farver.

Har ofte set fisken gå fra duns, til nymfe og så senere til spinner - inden man finder ud af dette, så bruger jeg dette mønster, idet det 'gardere' lidt mod  fiskens 'spiseskifte'  :D

Så altid en god flue at have et par stykker af i boksen, synes jeg. (minder vel en hel del om Buskefluer, som også bruges til at afsøge vand, når man ikke helt ved , hvad de spiser...? )

/Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...