Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

De fleste av oss ser nok lett forbi en flue tatt med prima optikk... Her handler det om tanker, meninger og fluer som matcher the real deal. Her, Kjell, er fluene dine spott on! Ingen 100.000kr optik kan lure noen av oss som fisker "litt" til å tro noe annet! ;)

Gleder meg til flere bidrag fra deg. Skal prøve å få til noe i sjøl også... snart... <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å melde seg på i denne tråden også, vårfluer er ikke noe jeg normalt sett binder så bær med meg er dere snille. Men konstruktiv kritikk tar jeg gjerne i mot. :)

Denne her er sterkt inspirert av Terje (Tørrfluepuristen) sin på side 237. Men ser allerede nå at jeg har gjort mange feil i forhold til den. Det får jeg rette på til neste gang.

Min består i all hovedsak av RAA CdC både som dubbing og hackle. Vingen har jeg klippet ut av noe 1mm tynn foam jeg hadde for deretter å farge den brunspekket.

CdC Caddie Olive/Brown

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

På tide å melde seg på i denne tråden også, vårfluer er ikke noe jeg normalt sett binder så bær med meg er dere snille. Men konstruktiv kritikk tar jeg gjerne i mot. :)

Denne her er sterkt inspirert av Terje (Tørrfluepuristen) sin på side 237. Men ser allerede nå at jeg har gjort mange feil i forhold til den. Det får jeg rette på til neste gang.

Min består i all hovedsak av RAA CdC både som dubbing og hackle. Vingen har jeg klippet ut av noe 1mm tynn foam jeg hadde for deretter å farge den brunspekket.

CdC Caddie Olive/Brown

<<l <<l <<l <<l :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice one, Jan Fredrik. Det eneste jeg ville gjort annerledes er å binde kroppen litt tjukkere for ett litt mer markert avtrykk under vingen. Bortsett fra det er flua superfiskbar! Personlig liker jeg å spinne cdc'en i front en anelse mørkere enn kroppen, men det er bare en personlig preferanse fra meg. Fisken gir nok en lang mars i det.. Vingen er dritfin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger gutter, feitere kropp skal bli. :)

Flott fluebinding Jan Fredrik! Velkommen til å prøve den i Tokkeåi (ta gjerne med deg en cognac ;) )

:)

Bjorni

Årskort neste år også Bjorni!  <<l Men Cognac'n får vi kanskje ta en annen gang! Først må jeg bli mann nok til Whiskey prosjektet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Svømmepuppe med hekla kropp for de gangene jeg vil ha svømmepuppa til å gå litt dypere i vannfilmen men uten å synke helt :D

Hekla kroppen med Dynema backing av alle ting :D

10827539215_aa36a362d7_c.jpg

10827877343_b8e9b69307_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hvis jeg bare hadde lest det siste innlegget ditt Terje, hadde jeg begynt å lure på hva du driver med...    ;-)

Kjempelekker flue forresten!!

Sendt

:D :D :D :D Takker, Vidar :-)

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Många läckra flugor här nu!!

Kommer ju alltid ha en viss förkärlek till dina flugor Terje! ;)

Men en fråga, varför binder du med Micro stretch tubing? Och inte kanske gummiben? Bara en fråga :)

Takker så mycke, Jon :D Det var otrolig trevligt at höra <<l

Svaret på spørsmålet ditt er at jeg fant ikke igjen gummibeina så derfor måtte jeg improvisere :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...