Tom Tomassen Posted August 3, 2008 Report Posted August 3, 2008 forslaget fra terje er det vel på tide at det blir noe av. eller hva sier dere?? tror det er like greit å få det på plass før alle setter seg med bindebordet å binder som en gal ;D LYKKE TIL!!
Guest Terje Refsahl Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 For å komme igang med denne tråden, så legger jeg ut 3 svært gangbare fluer for Rena i tiden som kommer. Fluene er vist før, men jeg tenkte det kunne være greit bare for få fart på tråden. Så her kommer Antronpuppa, Devil Bug og Dyret (som nå står for meg som nr.1 etter at en rellativt pen ørret tok`n her om dagen ) Terje!
Tom Tomassen Posted August 4, 2008 Author Report Posted August 4, 2008 god start terje... hva er det som er lellom antronet å cdcen??
Guest Terje Refsahl Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 god start terje... hva er det som er lellom antronet å cdcen?? Hei Tom Det er en liten bunt hjortehår, litt mer flyteelement og forsøk på å illudere en vinge på vei ut Terje!
Guest Terje Refsahl Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 Smeller inn en til for å få tråden på gli ;D Gammalt nytt, en hekla vårflueklekker Terje!
Tom Tomassen Posted August 4, 2008 Author Report Posted August 4, 2008 Smeller inn en til for å få tråden på gli ;D Gammalt nytt, en hekla vårflueklekker Terje! utmerket utført terje ;D smeller å inn ett par binna opp ett par renafluer og som vanli er det enkleste ofte det beste.. vårflue med alpakkadubbing og cdc vinge og en enkel klekker.. uten hjortehår ;D
Igor Soldo Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 dårlige bilder, men her kommer noen SEC (litt enklere utgave) [attach=1] gummihanske nymfe [attach=2] prøvde meg på en SC, men den ble ikke så fin [attach=3]
Guest Terje Refsahl Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 Knallfine fluer, Tom og Igor :D Det var noe kjent med det polygarnet, Tom :D Terje!
Igor Soldo Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 takk for den terje her er en gammel men god, bundet med staffans garn. nydelig garn [attach=1]
Tom Tomassen Posted August 5, 2008 Author Report Posted August 5, 2008 ja det kan jeg tru.. polygarnet er jo fra vår godeste staffan ;D
Lasse18 Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 er det noen som har et bilde av den orginale antronpuppa. Og noen bilder av vårfluer og vårflue klekkere... finner ikke så mange
mårten Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 Lägger in en av mina absolut bästa och mest fångstgivande vårfluepuppe. Här är min: Woven Latex Pupa.
tob Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 er det noen som har et bilde av den orginale antronpuppa. Og noen bilder av vårfluer og vårflue klekkere... finner ikke så mange Er det LaFountaines sparkle pupa du mener ? Her er et bilde av den. Trygve
Lasse18 Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 fine fluer dere!! har du flere bilder av denne sparkle puppa..?
D. Syrstad Posted August 6, 2008 Report Posted August 6, 2008 Må nok prøve meg jeg også, men er ikke så lett etter at Terje m/flere har lagt lista :'( Fantastiske flotte fluer Terje [attachthumb=#] En flettet/heklet liten sak [attachthumb=#] Klekker, egen fantasi
tob Posted August 6, 2008 Report Posted August 6, 2008 fine fluer dere!! har du flere bilder av denne sparkle puppa..? En i litt andre farger. Trygve edit: legger med undervannsutgaven også
Igor Soldo Posted August 6, 2008 Report Posted August 6, 2008 fine fluer hva slags dubbing bruker du på puppen?
Guest Ulv Posted August 6, 2008 Report Posted August 6, 2008 fine fluer hva slags dubbing bruker du på puppen? Takk Bakgrunnen kommer av utolmodighet Dubbingen er Staffans Alpakka
Toggi Posted August 6, 2008 Report Posted August 6, 2008 Fine fluer Et spørsmål til Trygve, den sparkle puppa var fin... Jeg har hatt suksess med slike pupper når fisken er selektiv og det er bare en ting som nytter virker det som, altså deep sparkle pupa. Men hvordan fisker man den? Jeg hadde litt små bevegelser og igjen dead drift. I det jeg stripet den lett så tok fisken brutalt. Noen som kan gi meg tips om hva som er mest vanlig? Jeg kan tenke meg dead drift, men litt ok å høre her! Takk for evt svar
Are Lorentzen Posted August 6, 2008 Report Posted August 6, 2008 Fine fluer Et spørsmål til Trygve, den sparkle puppa var fin... Jeg har hatt suksess med slike pupper når fisken er selektiv og det er bare en ting som nytter virker det som, altså deep sparkle pupa. Men hvordan fisker man den? Jeg hadde litt små bevegelser og igjen dead drift. I det jeg stripet den lett så tok fisken brutalt. Noen som kan gi meg tips om hva som er mest vanlig? Jeg kan tenke meg dead drift, men litt ok å høre her! Takk for evt svar Det er nok mest vanlig med striping i eller rett under vannfilmen. Vårfluene har ofte litt stor fart opp mot overflaten når de skal klekke. Det er derfor man opplever disse plaskvakene.
Rune Stokkebekk Posted August 6, 2008 Report Posted August 6, 2008 Lägger in en av mina absolut bästa och mest fångstgivande vårfluepuppe. Här är min: Woven Latex Pupa. Sånne liker jeg også Mårten Har du materialliste på den?
mårten Posted August 11, 2008 Report Posted August 11, 2008 Jag lägger in materialliste för min Woven Latex Pupa efter önskemål. Krok: Patridge CZ 10-12. Bindtråd: Olivrbrun 12/0 Förtyngning: Blytråd. Underkropp: Olive dubbing. Kropp: Olive Latex remsa, vävd med olive struts herl. Antenn: Fasanfiber. Thorax: Olivebrun CDC. Hackel: Olivebrun CDC. Huvud: Bindtråd. 1
Recommended Posts