Gå til innhold

Syk fisk!


-Arild-

Anbefalte innlegg

Var på dagstur med en kompis for å leite etter havabboren og sjøørreter og kom over en torsk som "laffet" rundt i fjæra. på 2 kastet så den flua og tok med en gang. hadde forventet en liten kamp med den, men det skjedde svært lite, den kasta litt på seg og var meget slapp. fikk den fort på land og tenkte allerede ut middags menyen. fisken veide 3kg. :)

da jeg holdt på å gjøre den opp, manglet den lever og hadde noen oransjegule harde flak i magen!!! ??? ???

magesekken var forøvrig full av småfisk og krabbe.

den var svært mager og ikke fast i kjøttet. noen som vet hva dette kan være??  :-\

(tok ikke sjansen på å spise den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Hafstad

Ta og send de bildene til Havforsknings instituttet i Bergen, de kan hjelpe deg.. Dessuten vet jeg de liker

og få slike opplysninger

 

Ps

 

Prøv og memorer så mange opplysninger som mulig, tempratur osv.... Regner med at du har kastet fisken, evt kan du sende den inn.... Vist de er intrisert da naturligvis

 

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke ser det godt nok på bildene dine, men er det ikke bare rognrester da ? Forklarer ofte også hvorfor fisken er mager.

 

Mvh

Rolf JF

 

det kan se slik ut på bildene, det er jeg enig i, men jeg er 100% sikker på at det ikke er rognrester. det var harde flak. det var mye mer en det bilde viser, men det en ser er restene. kjentes nesten ut som slike flak en får av honning. :) mener også at torsken gyter om våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...