Gå til innhold

Luksusproblem: NZ eller Patagonia i hele Desember?


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Har vært på NZ to ganger, men aldri Patagonia. Noen som har vært begge steder eller har meninger om hvor de ville dradd en måneds tid i Desember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du prioriterer. Har ikke vært på NZ(kjenner folk som har fisket begge steder), og har inntrykk av at det er gjennomgående færre, men langt større fisk i vassdragene. I patagonia(jeg har kun vært i Junin, San Martin-området) kan du gjerne bruke en hel dag på å fiske deg gjennom en kilometer elv. Mye fisk, fin størrelse, men langt i mellom bamsene på 2++ kg.

 

Desember er en fin tid å reise på. Lite folk, jeg traff kun noen få andre fiskere i løpet av en måned i Malleo, Alumine osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NZ ingen tvil.  ;D ;D

 

Leverer snart søknad om permisjon fra jobben for 4 måneder på NZ neste vinter.  ;D ;D ;D ;D ;D

Skulle gjerne tatt en tur til patagonia også, men selv etter 3 turer til NZ er fortsatt alt for mange elver jeg ikke har fiska i på NZ, så valget for min del er enkelt.

 

 

 

 

Gisle

post-2382-13949857637494_thumb.jpg

post-2382-13949857637977_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

vet det....ha vært begge steder....men det før jeg fikk flyskrekk på Madeira for 5 år siden.....æsj....skrekkelig lang reise i de helsikes fæle syntetmåkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det er ei lang reise og maten på NZ er kanskje ikke til sammenligning, men lam med mintsaus er meget godt. Når det gjelder flyreisen så tror jeg at jeg takler den bedre nå som ung (32) enn senere så da kan kanskje Patagonia bli et bedre alternativ. Jeg er ikke bare på leten etter storfisken, men jeg har inntrykk av at fiskestørrelsen generelt er bedre på NZ. Men det viktigste er tilgjengeligheten til elver og vann. Den har jeg forstått kan være litt mer avgrenset i Patagonia. De beste trekkene er private osv. Men det er den utforskertrangen da... og folkemengden.... og det urørte.... og biffene... og vinen (også god på NZ)... Jurassic Lake (Lago Rodriguez). Det hadde vært noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jurassic Lake (Lago Rodriguez). Det hadde vært noe....

 

Æ'kke det den derre sjøen hvor dem har satt ut fisk'a? Dra jorda rundt for å fiske settefisk i en innsjø... Og det er neppe gratis...

 

Not for me.

 

Dessuten (ang avataren din): Jon Fredriksen er faktisk for å gjøre grep for å flytte oppdrettsanleggene bort fra laksefjorder. Han ble hyllet for nettopp dette i Fly Fisherman i vinter. Han er visstnok laksefisker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jurassic Lake (Lago Rodriguez). Det hadde vært noe....

 

Æ'kke det den derre sjøen hvor dem har satt ut fisk'a? Dra jorda rundt for å fiske settefisk i en innsjø... Og det er neppe gratis...

 

Not for me.

 

Dessuten (ang avataren din): Jon Fredriksen er faktisk for å gjøre grep for å flytte oppdrettsanleggene bort fra laksefjorder. Han ble hyllet for nettopp dette i Fly Fisherman i vinter. Han er visstnok laksefisker selv.

Det ble med praten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

...Jurassic Lake (Lago Rodriguez). Det hadde vært noe....

 

Æ'kke det den derre sjøen hvor dem har satt ut fisk'a? Dra jorda rundt for å fiske settefisk i en innsjø... Og det er neppe gratis...

 

Not for me.

 

Dessuten (ang avataren din): Jon Fredriksen er faktisk for å gjøre grep for å flytte oppdrettsanleggene bort fra laksefjorder. Han ble hyllet for nettopp dette i Fly Fisherman i vinter. Han er visstnok laksefisker selv.

 

Neimen er du på hugget Pettersen??

Vet ikke så mye anne om Lago R. utenom at det jeg har sett på Youtube o.l. Ser fristende ut uansett. Skal man plukke fra hverandre illusjonen om villfisk så er det vel verdt å navne at store deler av norsk ørretpopulasjon er manipulert, utsatt eller kultivert på en eller annen måte nesten uansett hvor du ferdes. Og når det gjelder Fredriksen så prøvde han seg på dama mi en gang, derfor avataren. At han er en løgnaktig oppdrettsbaron som snur med vinden for å sanke sympati med lokale styresmakter, kjøper opp si eiga lakseelv på vestlandet, driver hundrevis av oppdrettsanlegg, raserer fjordene i Chile osv osv bryr jeg meg ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jurassic Lake (Lago Rodriguez). Det hadde vært noe....

 

Æ'kke det den derre sjøen hvor dem har satt ut fisk'a? Dra jorda rundt for å fiske settefisk i en innsjø... Og det er neppe gratis...

 

Not for me.

 

Dessuten (ang avataren din): Jon Fredriksen er faktisk for å gjøre grep for å flytte oppdrettsanleggene bort fra laksefjorder. Han ble hyllet for nettopp dette i Fly Fisherman i vinter. Han er visstnok laksefisker selv.

Det ble med praten...

 

Vel, nå er jo virkeligheten sånn da, Stian, at Fredriksen ikke EIER Marine Harvest. Langt derifra.

 

Men når hovedaksjonæren i verdens største(?) lakseoppdretter sier "I am concerned about the future for wild salmon. Fish farming should not be allowed in fjords with salmon rivers. The fish farming industry should be allowed to operate in fjords but not where wild salmon are present in local rivers.", så burde vel ting ligge til rette for bedring. Her bør lovgiverne kjenne sin besøkelsestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen er du på hugget Pettersen??

Vet ikke så mye anne om Lago R. utenom at det jeg har sett på Youtube o.l. Ser fristende ut uansett. Skal man plukke fra hverandre illusjonen om villfisk så er det vel verdt å navne at store deler av norsk ørretpopulasjon er manipulert, utsatt eller kultivert på en eller annen måte nesten uansett hvor du ferdes.

 

Ja-jo, forsåvidt. Men, dog... Dette ER settefisk.

 

Og når det gjelder Fredriksen så prøvde han seg på dama mi en gang, derfor avataren. At han er en løgnaktig oppdrettsbaron som snur med vinden for å sanke sympati med lokale styresmakter, kjøper opp si eiga lakseelv på vestlandet, driver hundrevis av oppdrettsanlegg, raserer fjordene i Chile osv osv bryr jeg meg ikke om.

 

Ha-ha, den gamle grisen! ;D Men at han snur med vinden, dét har jeg vondt for å tro. Han LAGER jo vinden. Skruppelløs og knallhard businessmann, ja, men populist? Neppe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...