Gå til innhold
  • 0

Fluer til Harr


Espen T

Spørsmål

Har søkt  her og finnerikke noe konkret så prøver igjen jeg.  ( jeg kan være blind så pek meg i så fall i rett retning)

 

Skal til Tynset i begynnelsen av september på harr og ørret jakt, og lurer egentlig på om det er noen spesielle fluer man bruker på harr eller er det stort sett det samme som på ørret? tenker da både tørt og vått, er ingen mester i binding så binder som oftest bare enkle varianter selv og kjøper et parr om de er litt kronglete ;) he he..  Så enkle varianter er å foretrekke hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Gjest Vindknuten

En eller annen imitasjon av veps er ikke dumt.

Når vi kommer ut i september er de ofte smått geniale for harren

Hadde en sinnsyk opplevelse med flua under, og vet andre har hatt det samme.

Den er forøvrig genial på flere plan, laget av balsa så slipper du å fikle med å få den til å flyte.Med kalde september fingre er ikke det dumt

Dessverre er den vrien å få tak i nå tror jeg. Men som sagt en eller annen vepse imitasjon.

 

[attachimg=#]

post-0-13949857751909_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

den så jo genial ut egentlig, hmm balsa, har jeg det liggende tro??????  kanskje finne meg en hobby butikk ;) takk uansett, har aldig vært i telstad traktene ei heller fisket harr så gleder meg masse, tar vell med meg bindeutstyret så jeg kan lage litt der oppe også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Da er man i gang med bindingen til turen, så langt har det blitt et Dyr noen flere mygg ( palmer tror jeg ) he he og litt kulehodesaker, ikke alltid jeg har akkurat de farger og typer matrialer men improviserer med det man har, skulle tro det funker oxo, Tynset harren og ørret får bare passe seg nå, Nå SKAL jeg ha en fisk på over 20 cm. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...