Gå til innhold

zipwaders


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Kunne noen av dere som har anskaffet zipwaders si noe om hvordan disse har funka. Jeg tenker først og fremst på om glidelåsen (zippen :D) funker slik

at den er 100% vanntett.

Vurderer på sikt å skaffe meg en sånn av praktiske årsaker ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har Vision Extreme og de er tett. Det jeg savner på disse buksene er en lomme til oppbevaring av div stash ( er kommet på nyere modeller ser jeg ) samt at det kunne vært "hemper" for å tre vadebeltet i på buksa ( lettere å holde styr på det da ). Også kunne det vært han/hunndel på skulderstroppene slik at man kunne brukt den som hoftevadere ( løser dette nå med å krysse skulderstroppene ). Må understreke at jeg er godt fornøyd nå også, men hadde dette vært i orden hadde den vært optimal ( etter mitt skjønn )  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Uten å forstyrre tråden for mye, min har hempe til belte bak. En liten lomme også, betyr det at jeg har fått 2008 modell til "low" price? Kanskje jeg var litt heldig!

 

Belte stroppen min er hvertfall god som gull! Du må kjøpe deg Vision Extreme Terje, sånn er det bare ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker for tilbakemeldinger folkens :D.......håper flere kommer på banen med sine erfaringer også.

 

Toggi: Jeg har selv hatt Vision Extreme tidligere og av alle vadebukser jeg har eid så er de fortsatt på toppen av lista :D :D.....og når du som fisker så mye går god for de nye med zip, ja da er sjansen gode for at det neste paret jeg kjøper er Vision Extreme Zip  :D......... hvis da ikke Jan Erik drar opp ett helt sinnsykt godt tilbud på G4 Guide da.. :D :D........forøvrig har jeg ett splitter nytt par av den forrige modellen liggende til Simms G3 og Patagonia SST takker for seg :D.........men ett par zipwaders hadde ikke vært å forakte :D :D

 

Thank you, guys :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Uten å forstyrre tråden for mye, min har hempe til belte bak. En liten lomme også, betyr det at jeg har fått 2008 modell til "low" price? Kanskje jeg var litt heldig!

 

Belte stroppen min er hvertfall god som gull! Du må kjøpe deg Vision Extreme Terje, sånn er det bare ;D

 

Sikkert 08 modellen du har, jeg har 07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Et lite spørsmål til dere som har extreme zip buksa, hva er forskjellen på 07 og 08 buksen?

 

Ser det er to forskjeller som er synlige på buksene.. Ene er det to stropper på sidene som skal stramme midjen mens den andre har et lite belte hele veien..

Og ikke minst, er det store forskjeller på pusting osv på disse to? Glad

 

http://www.skittfiske.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d44370&plid=44370  (Midjefeste)

 

http://www.villmarksbutikken.net/Produkter/Fiske/Flue/Vadebekledning/Vision+Extreme+Zip++Pustende+vadebukse.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlfQ3c.ips  (belteversionen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RIRI glidelåsen som brukes på de fleste vadere brukes også på tørrdrakter for dykking, så det holder nok tett  ;). Men det er selvfølgelig en ulempe med enda flere sømmer.

 

Selv har jeg egentlig aldri helt sett behovet. Jeg løsner stroppene, drar buksa ned i framkant og vipper 'den' over. Når jeg er ferdig trekker jeg buksa opp og fester stroppene igjen, som i mellomtiden holder seg på skuldrene. Jeg trenger ikke hive av meg vest eller noen ting. Beltet henger i stroppen bak.

 

Men det er klart, hvis man har en liten snopp så er det bedre å få ryddet vei skikkelig før strålen kommer. Og da kommer nok zip buksene til sin rett  ;D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det å pisse fra Belly med disse vaderne. Jævlig kjedelig å ha posisjonert seg for et vulgata spinnerfall og må på land

for å pisse når det akkurat smeller.  :o

 

Under slike forhold er det faktisk lov/påbudt å tisse i vaderne  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

RIRI glidelåsen som brukes på de fleste vadere brukes også på tørrdrakter for dykking, så det holder nok tett  ;). Men det er selvfølgelig en ulempe med enda flere sømmer.

 

Selv har jeg egentlig aldri helt sett behovet. Jeg løsner stroppene, drar buksa ned i framkant og vipper 'den' over. Når jeg er ferdig trekker jeg buksa opp og fester stroppene igjen, som i mellomtiden holder seg på skuldrene. Jeg trenger ikke hive av meg vest eller noen ting. Beltet henger i stroppen bak.

 

Men det er klart, hvis man har en liten snopp så er det bedre å få ryddet vei skikkelig før strålen kommer. Og da kommer nok zip buksene til sin rett  ;D.

 

Enig her. Har liksom aldri sitt behovet for zip.

Og skulle en bli nødt til å henge av seg vesten/jakka, så ser jeg ikke så stort problem med å bruke 5 min på pissepause heller.

men men, sikkert flott med no nytt, og få alle til å tro at det er et "must" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

RIRI glidelåsen som brukes på de fleste vadere brukes også på tørrdrakter for dykking, så det holder nok tett  ;). Men det er selvfølgelig en ulempe med enda flere sømmer.

 

Selv har jeg egentlig aldri helt sett behovet. Jeg løsner stroppene, drar buksa ned i framkant og vipper 'den' over. Når jeg er ferdig trekker jeg buksa opp og fester stroppene igjen, som i mellomtiden holder seg på skuldrene. Jeg trenger ikke hive av meg vest eller noen ting. Beltet henger i stroppen bak.

 

Men det er klart, hvis man har en liten snopp så er det bedre å få ryddet vei skikkelig før strålen kommer. Og da kommer nok zip buksene til sin rett  ;D.

 

Enig her. Har liksom aldri sitt behovet for zip.

Og skulle en bli nødt til å henge av seg vesten/jakka, så ser jeg ikke så stort problem med å bruke 5 min på pissepause heller.

men men, sikkert flott med no nytt, og få alle til å tro at det er et "must" :)

 

Klassisk utspill fra en som ikke har det sjæl ;D ;D

 

Jeg gleder meg til ta i bruk mine nye Vision Radipor ZIP waders :D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Brukt zip i et par år her nå, absolutt ikke noe "must" det her, men utrolig kjekt rett og slett!!

Noen må oftere på dass pga genetikk og mye kaffedrikking. Da er det genialt med denne løsningen.

 

Hvis det skal koste 2500 kr mer pga zip så lar jeg være rett og slett.

 

Har brukt mye vadere jeg har likt godt, og synes bare det er mye enklere å få ut "vannet" så man slipper å gå glipp av det ene vaket som var den store når man knotet med å ta "av" seg vaderen....

 

Har snakket med flere som er meget godt fornøyd med sin zip. Da mener jeg samme buksa som meg. Uansett så er det viktigste for meg komfort(pusteevne), sliteevnen og en grei neopren sokk som ikke revner.. Ikke zip. (den er bare prikken over i en liksom Henning)   :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

RIRI glidelåsen som brukes på de fleste vadere brukes også på tørrdrakter for dykking, så det holder nok tett  ;). Men det er selvfølgelig en ulempe med enda flere sømmer.

 

Selv har jeg egentlig aldri helt sett behovet. Jeg løsner stroppene, drar buksa ned i framkant og vipper 'den' over. Når jeg er ferdig trekker jeg buksa opp og fester stroppene igjen, som i mellomtiden holder seg på skuldrene. Jeg trenger ikke hive av meg vest eller noen ting. Beltet henger i stroppen bak.

 

Men det er klart, hvis man har en liten snopp så er det bedre å få ryddet vei skikkelig før strålen kommer. Og da kommer nok zip buksene til sin rett  ;D.

 

Enig her. Har liksom aldri sitt behovet for zip.

Og skulle en bli nødt til å henge av seg vesten/jakka, så ser jeg ikke så stort problem med å bruke 5 min på pissepause heller.

men men, sikkert flott med no nytt, og få alle til å tro at det er et "must" :)

 

Klassisk utspill fra en som ikke har det sjæl ;D ;D

 

Jeg gleder meg til ta i bruk mine nye Vision Radipor ZIP waders :D

 

Terje!

 

 

Hehe :) Tror du jeg hadde hatt slike vist jeg ville? :D Nettopp ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Hei

 

Brukt zip i et par år her nå, absolutt ikke noe "must" det her, men utrolig kjekt rett og slett!!

Noen må oftere på dass pga genetikk og mye kaffedrikking. Da er det genialt med denne løsningen.

 

Hvis det skal koste 2500 kr mer pga zip så lar jeg være rett og slett.

 

Har brukt mye vadere jeg har likt godt, og synes bare det er mye enklere å få ut "vannet" så man slipper å gå glipp av det ene vaket som var den store når man knotet med å ta "av" seg vaderen....

 

Har snakket med flere som er meget godt fornøyd med sin zip. Da mener jeg samme buksa som meg. Uansett så er det viktigste for meg komfort(pusteevne), sliteevnen og en grei neopren sokk som ikke revner.. Ikke zip. (den er bare prikken over i en liksom Henning)   :-*

 

Ser den Toggi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

RIRI glidelåsen som brukes på de fleste vadere brukes også på tørrdrakter for dykking, så det holder nok tett  ;). Men det er selvfølgelig en ulempe med enda flere sømmer.

 

Selv har jeg egentlig aldri helt sett behovet. Jeg løsner stroppene, drar buksa ned i framkant og vipper 'den' over. Når jeg er ferdig trekker jeg buksa opp og fester stroppene igjen, som i mellomtiden holder seg på skuldrene. Jeg trenger ikke hive av meg vest eller noen ting. Beltet henger i stroppen bak.

 

Men det er klart, hvis man har en liten snopp så er det bedre å få ryddet vei skikkelig før strålen kommer. Og da kommer nok zip buksene til sin rett  ;D.

 

Enig her. Har liksom aldri sitt behovet for zip.

Og skulle en bli nødt til å henge av seg vesten/jakka, så ser jeg ikke så stort problem med å bruke 5 min på pissepause heller.

men men, sikkert flott med no nytt, og få alle til å tro at det er et "must" :)

 

Klassisk utspill fra en som ikke har det sjæl ;D ;D

 

Jeg gleder meg til ta i bruk mine nye Vision Radipor ZIP waders :D

 

Terje!

 

 

Hehe :) Tror du jeg hadde hatt slike vist jeg ville? :D Nettopp ;)

 

 

Om noen få sesonger går Henning i ZIP waders, merk mine ord :D :D...... husk at denne mannen skulle ikke ha Canestenger eller ATH sneller heller :D :D

..... gjett hva han kommer til å kaste med til sommeren og hvilken snelle som sitter på CANESTANGA ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

RIRI glidelåsen som brukes på de fleste vadere brukes også på tørrdrakter for dykking, så det holder nok tett  ;). Men det er selvfølgelig en ulempe med enda flere sømmer.

 

Selv har jeg egentlig aldri helt sett behovet. Jeg løsner stroppene, drar buksa ned i framkant og vipper 'den' over. Når jeg er ferdig trekker jeg buksa opp og fester stroppene igjen, som i mellomtiden holder seg på skuldrene. Jeg trenger ikke hive av meg vest eller noen ting. Beltet henger i stroppen bak.

 

Men det er klart, hvis man har en liten snopp så er det bedre å få ryddet vei skikkelig før strålen kommer. Og da kommer nok zip buksene til sin rett  ;D.

 

Enig her. Har liksom aldri sitt behovet for zip.

Og skulle en bli nødt til å henge av seg vesten/jakka, så ser jeg ikke så stort problem med å bruke 5 min på pissepause heller.

men men, sikkert flott med no nytt, og få alle til å tro at det er et "must" :)

 

Klassisk utspill fra en som ikke har det sjæl ;D ;D

 

Jeg gleder meg til ta i bruk mine nye Vision Radipor ZIP waders :D

 

Terje!

 

 

Hehe :) Tror du jeg hadde hatt slike vist jeg ville? :D Nettopp ;)

 

 

Om noen få sesonger går Henning i ZIP waders, merk mine ord :D :D...... husk at denne mannen skulle ikke ha Canestenger eller ATH sneller heller :D :D

..... gjett hva han kommer til å kaste med til sommeren og hvilken snelle som sitter på CANESTANGA ;D ;D

 

Terje!

 

Får jeg samme "tilbudet" som jeg fikk på mine G4, sa ja. Vist ikke,.....niks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok ha zip vadere hvis jeg ville  ;). Når jeg tenker etter så har jeg faktisk et par, med Riri glidelås. Merke Aquaz.

 

Jeg er av den typen som liker vaderne mine enkle. Jeg har aldri ting i lommene (unntatt nøkler og lommebok i én), fordi det alltid er enten en vest eller en jakke utenpå. Blir materialet for tykt på overdelen så blir de knotete å brette ned. Så jeg tror de store variasjonene fra f.eks. Simms de senere årene skyldes mer produsentens behov for variasjon enn behov fra fiskerne.  ;)

 

Zip vadere er forresten ikke noe nytt. Det var italienske Sir Francis som startet med det i sine Gt vadere, og det var ca. 8 år siden (trur eg).

 

Jeg ser selvfølgelig at det har sin misjon, og kanskje spesielt for norske forhold. For min egen del er det mine nye bukse-vadere jeg gleder meg til å teste. De er formet helt som vanlige bukser, med buksesmekk etc. G3 vaderne blir også byttet ut i år med nye Goretex Pro Shell vadere  :D.

For første gang på 10 år står det ikke Simms på dem, men det har praktiske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Regner med at zipwaders betyr vadeere med buksesmekk - helt klart en vettug løsning det, alle får nok det etterhvert, men for min del venter jeg til nyhetens interesse har fortatt seg slik at de begynner å lage dem med en klaff eller i hvert fall glidelås i samme farge som vaderne -  av en eller annen grunn ser det ut for meg som folk går rundt i underbuksa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...