Gå til innhold

Anbefalte innlegg

heisann

Noen som kan fortelle meg hva slags type ringer som brukes på ei b2x#4,vil prøve å følge "factory" akkurat på denne delen,det personlige kommer på alt annet.har spacing-skjema,men winston ville ikke gi noe mer info ang.ringer,da dette vistnok ble litt for personlig for fabrikken. Aldri holdt en slik mellom hendene,er det snake,recoil,H&H eller hva?vet faktisk ikke hvordan ei w.stang ser ut i virkeligheten :-[

Takker for alle svar,

torleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker begge to.Kan være interressant med ringer fra Vidar på noe annet rart jeg har liggende.hadde ikke vært inne på forumet der nei,søkte litt,men så ut som det ville ta tid å finne..begynte da med å opprette konto der,slik at jeg kunne gå inn å spørre:viste seg at emailadressa mi er "banned"(får ikke værra me) ;D ;Dhar ikke peiling på hvorfor.

søkte deretter litt på google,kom over ei side der noen folk er oppgitt over Det Nye Winston.(winston etter at the boo-boys forlot dem)

((var ikke bare ei side..))

Synes denna fortalte litt om forskjellen på W. og boo-gutta med Glenn Brackett,en liten visning av forskjell på butikk og butikk drevet av de med sjel for faget.Tror faen jeg skal skaffe meg ei Sweetgrass-stikke,det hadde vært konge!

 

10-22-2007, 11:38 AM

I have a Winston Bamboo made in 1965. It needed a little TLC from an experienced hand.

This is while the breakup at Winston was still in progress, meaning that the die was cast but the official announcement had not been made.

 

I called Winston and asked to speak to whomever was doing bamboo repairs.

 

“Hi, I have an 8’ 3” Merrick era rod, serial # …….. It needs a new tip top and has a set in the butt section and I’d like to discuss the possibility of having it refinished. Do you folks still do those kinds of repairs?”

 

“We sure do, just send it in and we’ll take care of it.”

 

“Okay, but in light of the impending break up of the bamboo shop, I’d like to know who will do the repairs.”

 

“The bamboo shop is still functioning and we have well trained people working there.”

 

“Okay, but can you tell me who exactly will do the repairs.”

 

Pause

 

“I will. I have been working here for almost twenty years and have wrapped many thousands of rods.”

 

“Have you done much work on Bamboo rods.”

 

“In the past twenty years I have wrapped and finished graphite, glass and bamboo.”

 

“And who will do the straightening and possible re-varnishing?”

 

“I will.”

 

“Okay, well thank you very much for your time.”

 

 

 

Later that day I sent an email to Glenn Brackett explaining what I wanted and asking if he was set up to do repairs.

 

His response; “We don’t have the new shop set up yet but here is my home address. Just send it to me and I can do it at home. I have a bench set up here until we get the shop going. I’ll call you after it gets here and we’ll talk about the re-varnish. When its done, I will send it back with a signed letter stating exactly what was done, who did it and when.”

 

 

So, I could send it to someone who no doubt was an expert wrapper and perhaps could also mount seats and handles mostly on completed glass and graphite blanks

Or

Send it to someone who has built from scratch, thousands of top quality bamboo rods. Who lives, breathes and probably eats bamboo.

 

 

Guess which option I choose.

 

TC

 

Sorry for off-topic ;D,flere innspill mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torleiv

Jeg er registrert på den forum-sida til winston, og kan godt legge inn spørsmål om hvilke ringer som brukes på BIIX-stanga di, om du ikke har fått klarhet i det ?

 

 

Hadde vært kanoon,blir litt sutrete av å sitte å vente..og lete..

kanskje det vanker noen fluer på deg  ;D

Hadde satt stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er forespørselen lagt ut, så da gjenstår det bare å se om jeg har gjort meg såpass forstått at det fører til noen respons  ;D

Jeg er rimelig sikker på at det er snakeringer (tror ikke winston bruker noe annet), men av hvilket merke gjenstår å se.

Tok for gitt at stanga di er på 9 fot, men det spiller forsåvidt ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...