Gå til innhold

Fiskesugen?


.JB

Hvor fiskesugen er du akkurat nå?   

83 stemmer

  1. 1. Hvor fiskesugen er du akkurat nå?

    • Ekstremt!
      31
    • Veldig!
      27
    • Moderat!
      16
    • Ikke så veldig akkurat nå!
      8
    • Helt ok med en pause nå!
      13


Anbefalte innlegg

Jeg føler liksom ikke at jeg fikk gjort meg ferdig med sesongen i år... den bare slutta. Før jeg var klar. Nå begynner jeg vel endelig å akseptere det,.. og innser at det er lenge til neste gang. Prøver å finne meg noen midlertidige gleder, gå tur i skogen med bikkja og slikt.

 

bra beskrivelse, det var også min opplevelse. Vurderer å kjøpe bikkje, ulempen er at jeg er allergisk. Har hørt at det skal hjelpe med akupunktur, men jeg føler meg allergisk mot nålestikk også.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler liksom ikke at jeg fikk gjort meg ferdig med sesongen i år... den bare slutta. Før jeg var klar. Nå begynner jeg vel endelig å akseptere det,.. og innser at det er lenge til neste gang. Prøver å finne meg noen midlertidige gleder, gå tur i skogen med bikkja og slikt.

 

bra beskrivelse, det var også min opplevelse. Vurderer å kjøpe bikkje, ulempen er at jeg er allergisk. Har hørt at det skal hjelpe med akupunktur, men jeg føler meg allergisk mot nålestikk også.

Morten

 

 

 

jeg er også allergisk :( og jeg har ønsket med hund VELDIG lenge!.

 

jeg har hørt at kongepuddel kan være en hund for allergikere fordi den ikke røyter osv... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et par hunder som ikke røyter.. blandt annet de mindre terrierne. Cairn terriern er jo ganske vanlig for folk med lettere allergier.

 

Skal man ha en større hund.. så er jeg usikker gitt.. storpuddel eller beddington terrier ellerno.

 

Uansett må man være klar over at det er flere ting man kan reagere på hos en hund, urinen til en hund kan være like avgjørende som pelsen. Gjelder å prøve seg frem tror jeg... skal man faktisk ha hund, så kan man jo forsøke å låne et par forskjellige.. hvis man har noen hundevenner.. Se hvordan det går.

 

Vet flere som har prøvd seg med labradoodle(labrador\puddel) med blanda resultat.. er forresten ganske kule bikkjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler liksom ikke at jeg fikk gjort meg ferdig med sesongen i år... den bare slutta. Før jeg var klar. Nå begynner jeg vel endelig å akseptere det,.. og innser at det er lenge til neste gang. Prøver å finne meg noen midlertidige gleder, gå tur i skogen med bikkja og slikt.

 

bra beskrivelse, det var også min opplevelse. Vurderer å kjøpe bikkje, ulempen er at jeg er allergisk. Har hørt at det skal hjelpe med akupunktur, men jeg føler meg allergisk mot nålestikk også.

Morten

 

 

jeg er også allergisk :( og jeg har ønsket med hund VELDIG lenge!.

 

jeg har hørt at kongepuddel kan være en hund for allergikere fordi den ikke røyter osv... :rolleyes:

 

joda, har blitt anbefalt kongepuddel, men det er bare ikke aktuelt for meg, da kjøper jeg heller akvarium. Det er vel egentlig bare en hund som er aktuell for meg og kona, og det er border collie.  Reagerer ikke på hår, kun på flass/hudrester, som faller av hunder som det gjør av mennesker.  Pratet med en collieeier som er allergisk, og de ble anbefalt rasen fordi at langhårete hunder visstnok flasser mindre enn korthårete. Men, en rosa kongepuddel ville jo selvsagt vært et "statement" på Hardangervidda.

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha en større hund.. så er jeg usikker gitt.. storpuddel eller beddington terrier ellerno.

Vel, hvis jeg skulle havne så langt ute å kjøre at jeg i det hele tatt vurderer å kjøpe PUDDEL (hvilket ikke er særlig sannsynlig), så håper jeg at noen ser signalene og skaffer hjelp  ;D

Det får da være måte på hva noen måneder uten fluefiske skal føre med seg av elendighet  :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Dette med abstineser over at sesongen er endt tror jeg har noe med hvor mye man fisker under fiskesesongen og hvor mange år man har fisket.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskesugen er jeg vel - men jeg går liksom inn i "fluefiskedvale" nå som den mørke årstiden er her. Jeg bare må innfinne meg i at det er noen måneder fram til at jeg kan fiske igjen, så da er det på en måte greit. :-\

Men kunne jeg velge, ja da ville jeg veeeldig gjerne fisket etter vakende ørret akkurat nå eller "dengt" over en fin laksehøl f.eks. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha en større hund.. så er jeg usikker gitt.. storpuddel eller beddington terrier ellerno.

Vel, hvis jeg skulle havne så langt ute å kjøre at jeg i det hele tatt vurderer å kjøpe PUDDEL (hvilket ikke er særlig sannsynlig), så håper jeg at noen ser signalene og skaffer hjelp  ;D

Det får da være måte på hva noen måneder uten fluefiske skal føre med seg av elendighet  :o

 

 

"storpuddel" er en knall tur hund det.. jeg vet om en som har den som bruks hund å den hunden bærer tungt på sommer å drar godt på vintern.. men skal sies at det ikke er den rasen jeg liker best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var "fosterfar" for en bordercollie-labrador blanding i et halvår+... herlige hunder. Collie innstinktene og personligheten er veldig lett å trives med. Har man tid og vet litt om dressur så er et utrolig hva man kan få til. Leonbergeren min krever litt mer tålmodighet når man trener lydighet og slikt :)

 

Men, man trenger ikke å frisere puddlene da. Hvis man barberer dem så dem er gjevnt korthåra over hele kroppen.. så blir de ganske kule. Ser litt mer robuste ut. Dessuten er de kule å trene med, og fine turhunder... tho, skulle jeg selv hatt noe annet enn leonberger måtte det blitt malamute eller pyreneer,.. eventuelt bordercollie.

 

dverpuddel derimot.. det skal dere få le av ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at mr. Eikre la inn linken til fiske i Slovenia har jeg hatt dagdrømmer og nattdrømmer konstant! Det gjorde meg så fiskesugen at det er helt jævlig... Må bare komme meg dit! Billig og sinnsykt fint!! Blir helt satt ut.. har tilogmed satt sammen bildene derfra og satt de som skrivebordsbakgrunn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...