Gå til innhold

linekurv :D


RaymondDH

Anbefalte innlegg

Oj sann!

Ikke min mening å starte noen het diskusjon på dette emnet.

Min mening er at av alle nyttige og unyttige ting en fluefisker klarer å skaffe seg, velger jeg å gi minst for utstyr som ikke påvirker kastingen og opplevelsen, og heller gi litt mer for utstyr der jeg mener dette har en betydning. Så kan man selvfølgelig mene mye om en linekurv øker opplevelsen, eller om det bare er nice to have.

 

Jeg for min del har ikke prøvd linekurv, men ser helt klart behovet der jeg står i en stri elv med vann til hofta og lina surrer seg inn i nevnelige og unevnelige steder. Ettersom jeg altså ikke har forsøkt, ville nok jeg ha valgt Ikeamodellen for å se om dette kunne være noe for meg. Blir det "bulls eye" ser jeg ikke bort i fra at jeg også havner på kurv som er konstruert for formålet og ikke noe plastikk Ikea har produsert for helt andre formål.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg syntes ideen din var knakende god, Flau Bris!

Anbefaler deg å prøve en kurv en gang, spesielt om du fisker i sjøen. Der er den uunnværlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting her Stig som du sikkert ikke har tenkt over, linekurven er en utvikling fra intet....ikeakrakken kan være like så solid og minst like bra....men den har ikke et merke, det er der skoen trykker......dersom man ikke forsøker å kreere her i landet så rygger vi bakover

 

 

Ikea er et kanon merkenavn....og bra er det også....kurven hadde sikkert gjort nytten for meg, akkurat som for Vetle når han skal pusse tenner...det var litt spøkefullt mitt foriige innlegg, ikke vits i å dra denne lengre...men bøtta fra Ikea er nok best "stående opp ned" ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting her Stig som du sikkert ikke har tenkt over, linekurven er en utvikling fra intet....ikeakrakken kan være like så solid og minst like bra....men den har ikke et merke, det er der skoen trykker......dersom man ikke forsøker å kreere her i landet så rygger vi bakover

 

... som for øvrig er den eneste veien man kan rygge.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting her Stig som du sikkert ikke har tenkt over, linekurven er en utvikling fra intet....ikeakrakken kan være like så solid og minst like bra....men den har ikke et merke, det er der skoen trykker......dersom man ikke forsøker å kreere her i landet så rygger vi bakover

 

... som for øvrig er den eneste veien man kan rygge.  ;)

 

He-he...den så jeg ikke, svakt av meg :)

Neida, Staffan har rett i at det er viktig å være nyskapende, men ikke alltid....noen ganger er kruttet oppfunnet og funker godt som det er. Dyrt? javel, men det fungerer.

Se bare på WJ beltet, dyrt det også, men aldri i livet om jeg hadde giddet prøve kopiere det med div nips funnet på Nille eller Europris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...