Gå til innhold

Ny fluestang!!


TommySJ

Anbefalte innlegg

Har bestemmt meg for og kjøpe en ny fluestang! Har stort sett bare brukt loomis stenger tidligere. Ønsker og kjøpe meg en thomas&thomas. Gjerne en mellomting mellom GL3 og GLX. Føler at GLX'en blir litt mer som en 4\5'er en en ren 4 stang. GL3'en føler jeg manglet litt punch når det trengs!

 

Har sett litt på flere at t&t sine stenger. Har ikke mulighet til og få testet så her trenger jeg tips!!!

 

Jeg snakker her om en 4 stang!

 

Mvh Tommy;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Hvis du skal ha en ren firer stang, som er mellom GL3 og GLX i aksjon/feeling, så har T&T to - muligens 3 alternativer.

 

Horizon 9 fots 4-delt klasse 4 er en sprek sak - heller mer mot GLX enn GL3, bærer #5 snøre til nød, men er en mycket bra sak.

 

Light Presentation stengene er mer mot GL3 enn GLX og er veldig fine fiskestenger. Ikke noe for casting fanasten som teller meter og ikke silkemyke tørrflue landinger med mygg str #22.

 

Paradigm stengene er en annen, mer myk stang serie, forbi og utenom både GL3 og GLX, men er wunderbare fiskestenger.

 

Smak, behag og pris vil avgjøre.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg har da 4-delte stenger, og har ikke opplevd brudd på slike?

Kunne være artig å vite hva som får deg til å tro at disse skal ha en større brekkasjeprosent en f. eks 6-delte, 3-delte og 2-delte.

Regner med at du kan bygge godt under den påstanden. Så; frem med fakta slik at vi andre får se dine kilder.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

 

Er mine egne personlige erfaringer! Det fleste skader i stenger skjer i skøytene mellom holkene! Som oftest at de ikke sitter helt fast og man får et brudd! Jo flere stangdeler jo større sjanse for brudd?? Her selv knekkt 3 stenger på denne måte.

 

Skal ikke påstå noe, men det virker jo logiskt!?!?

 

Mvh Tommy;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke brutal! Men de svakeste leddene på en fluestang er jo uten tvil i skøytene! Jo flere skøyter jo større sjenanse for brudd om noen av delene skulle løsne!

 

Men herregud, fordelene er mange med firedelte stenger! Men jeg personlig liker todelte! Gjør meg ingen ting at stengene tar litt plass i lengden! Synes bare man burde ha mulighet for og velge selv om man vil ha 2 eller 4 delte stenger! Thomas&thomas sine stenger er jo nesten alle 4 delte noe som jeg synes er litt dumt for oss 2delte elsker, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå for en mellomting' date=' bortimot alle seriene fra T&T er jo 3-delte????[/quote']

 

Fikk nu 2005 katalogen her om dagen og det er jo bare LPS serien som er 3 delt ellers så er alt 4 delt!

 

 

Hvor fikk du 2005 katalogen? det var tili :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg selv fisker med en todelt Horizon og er veldig fornøyd med den. Den stanga takler det meste. Jeg har selv vært skeptisk til flere deler enn to, men det må vi bare gå bort ifra. Firedelte stenger er gode som todelte. Snakket med en for to uker siden som har den nye serien til Horizon, den er firedelt og han var meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...