Gå til innhold

Danielsson vs Backwinder


Anders R

Jomfru stangen er akkurat ferdig monter, og snelle skal handles...  

23 stemmer

  1. 1. Jomfru stangen er akkurat ferdig monter, og snelle skal handles...

    • Danielsson
      17
    • Backwinder
      12


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da er jeg akkurat ferdig med å montere min første stang, siste lakkstrøket står i maskin over natta.

Spørsmålet er da hvordan snelle jeg skal ha... Valget for min del står mellom Backwinder og Danielsson. Mest på grunn av design  ;)

 

Det jeg lurer på er om noen her har noen klare meninger om kvaliteten på disse to. Ingen av de er vel dårlige så vidt jeg vet. Men er det noen som har brukt begge, og vil utveksle noen erfaringer, så taes de imot med takk :D

 

Hvis noen skulle vurdere snelle design opp imot stang design, så har jeg ingen bilder desverre. Men kan prøve å beskrive litt.

Stanga er en 8'6" #3, G.Loomis IMX. Den har tre i snellefestet, som matcher øverste og nederste ringen i  korkhåndtaket. Surringene er annenhver tråd med svart og hvit, og enbente Recoil ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så heldig å eie flere eksemplarer av disse snellene. Og i den størrelsen som du snakker om her, så er begge alternativene nydelig rent desingmessig. Funksjonelt er det også bare gode ord å si, da begge har på sin egen måte en genial vedlikeholdsfri design.

 

Her tror jeg du nesten bare må slå krone og mynt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt på vei enig med Janoks.  Begge snellene er nydelige, og jeg har begge to.  Måtte jeg velge en av dem ville jeg vel valgt Danielsson DryFly, fordi at jeg liker designen bedre, kjappere å skifte spoler, kjappere og mindre knotete å justere "bremsen", samt større spolediameter. Men begge to er utmerket til stanga.  DryFly er for meg et "must", en klassiker.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamson er fine sneller ja.. Men jeg kan ikke tenke meg at Backwinder står tilbake på noe i forhold til kvalitet eller design.

Og når den i tillegg koster ca halve prisen (give or take, kan hende purist modellen er billigere) av Lamson, og samtidig er frest for "hånd" i Norge synes jeg valget ikke er så vanskelig mellom de 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...