Gå til innhold

Erfaringer? Lopp opti stream 9" #5


Joachim

Anbefalte innlegg

Jeg har selv en Opti Stream # 4, og er strålende fornøyd. Det er mitt førstevalg når jeg skal 'ha meg en tur'. Jeg anbefaler den gjerne til min beste venn, forå si det slik.

 

Hvordan vil du beskrive stanga? Liker stenger med litt punsj, Feks Sage ZXL liker jeg ikke no særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Opti stream, men har Opti Stillwater i #5, og den er det ihvertfall punch i  ;)

Denne er nok veldig kjapp sammenlignet med OptiStream stengene, og ihvertfall ikke noe jeg anbefaler til finfiske med tørrflue.

Er ikke det den er beregnet for heller, da . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Opti Stream # 4, og er strålende fornøyd. Det er mitt førstevalg når jeg skal 'ha meg en tur'. Jeg anbefaler den gjerne til min beste venn, forå si det slik.

 

Hvordan vil du beskrive stanga? Liker stenger med litt punsj, Feks Sage ZXL liker jeg ikke no særlig.

Opti'en er det mer punch i enn ZXL'en, og det skal mer til for å 'drepe' toppen på den. For å si det på en annen måte man må ha en annen kastestil for å få samme punch, er vel mer riktig å si. Jeg sammenligner nå med ZXL #5. Jeg synes selv at dette er en ypperlig tørrfluestang, enten man skal bruke den i små bekker eller i vann. Gode snører til stanga er GL presentation, Rio Grand og Loop Stillwater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...