Gå til innhold

Hilevel 13' klasse 9-10


spekelaksen

Anbefalte innlegg

Jeg har denne selv, men skal innrømme at den ikke brukes veldig mye.

Ikke fordi den er ikke er god, men fordi jeg stort sett kun fisker med enhånds.

Hilevel har veldig gode stenger, både i enhånds og tohånds, men er ikke veldig kjent.

Når det gjelder din stang vil du nok få mer respons på Fluefiske.net , der laksefiskerne er i flertall  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har heller ikke mye erfaring med denne stanga, ettersom jeg også kun fisker med enhåndsstenger, men jeg støtter definitivt Godsmack når det gjelder hans vurdering av HiLevel.

 

Jeg er med i Team Vammen (Vammen Fritid), og tidligere førte vi dette merket. Noen av de letteste stengene til HiLevel er fortsatt av mine personlige favoritter til smygefiske. Eksempler på myke, rolige, dype og "slaskete" ;D stenger som jeg elsker er:

  • HL1-702-2 (7 fot - #2 - 2-delt)
  • HL1-804-2 (8 fot - #3-4 - 3-delt)
  • HL1-894-3 (8'9'' - #4 - 3-delt)
  • HL1-915-3 (9 fot - #5 - 3-delt)

 

 

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ble oppriktig lei meg når jeg fant ut at; 1) vi skulle slutte å føre HiLevel, og 2) HL1-serien skulle tas ut av HiLevel-sortimentet. Etter min personlige mening var dette stenger som burde kostet MINST det dobbelte av det de gjorde, og jeg kunne ikke fatte at folk ikke fikk opp øynene for disse ûberdeilige slaskeraiene, som var som skapt for tørrfluefiske... :rolleyes:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Intersport" og "Kleven Jakt & fiske" i Hammerfest har solgt enormt bra av tohånds-serien til HS i en årrekke.

Bestselgerne har vært HL I 13' #9-10 og spesielt 14' #9-10. Også HL II 15' #10-11 har vært etterspurt.

Ingen av modellene HL I-serien er noen kastekanoner, men dype, følsomme flotte fiskestenger.

Spesielt guttene som tidligere forgudet SAGE G III-stengene forbarmet seg over Hi-Level...

De mest populære snørene til 13 og 14-foter'n har vært Foxtail WF (tidl. Ashima) og Rio Windcutter Spey.

Det kan være verdt å merke seg at disse stengene ikke takler for tungen snører.

Windcutter Midspey (tror klumplengden er 19 m.) fikk 14 foter'n til å knele...

 

Tror nok du blir fornøyd med stanga ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har heller ikke mye erfaring med denne stanga, ettersom jeg også kun fisker med enhåndsstenger, men jeg støtter definitivt Godsmack når det gjelder hans vurdering av HiLevel.

 

Jeg er med i Team Vammen (Vammen Fritid), og tidligere førte vi dette merket. Noen av de letteste stengene til HiLevel er fortsatt av mine personlige favoritter til smygefiske. Eksempler på myke, rolige, dype og "slaskete" ;D stenger som jeg elsker er:

  • HL1-702-2 (7 fot - #2 - 2-delt)
  • HL1-804-2 (8 fot - #3-4 - 3-delt)
  • HL1-894-3 (8'9'' - #4 - 3-delt)
  • HL1-915-3 (9 fot - #5 - 3-delt)

 

 

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ble oppriktig lei meg når jeg fant ut at; 1) vi skulle slutte å føre HiLevel, og 2) HL1-serien skulle tas ut av HiLevel-sortimentet. Etter min personlige mening var dette stenger som burde kostet MINST det dobbelte av det de gjorde, og jeg kunne ikke fatte at folk ikke fikk opp øynene for disse ûberdeilige slaskeraiene, som var som skapt for tørrfluefiske... :rolleyes:

 

Ikke for å virke kranglete på en lørdagskveld, men er ikke HL1-804-2 stanga egentlig 2-delt?  ;)

Jeg hadde en slik stang for noen år siden og den var iallefall 2-delt, nydelig stang å fiske med...  ;D ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å virke kranglete på en lørdagskveld, men er ikke HL1-804-2 stanga egentlig 2-delt?  ;)

Jeg hadde en slik stang for noen år siden og den var iallefall 2-delt, nydelig stang å fiske med...  ;D ;D ;D

 

Du har selvfølgelig helt rett, Morgan :)

 

HL1-804-2 er en deilig, 2-delt (!) tørrfluestang :)

 

Min favorittstang, uansett merke og prisklasse, er likevel den fantastiske firerstanga HL1-894-3. Jeg er faktisk så glad i denne stanga at når det viste seg at Vammen Fritid skulle slutte å føre HiLevel, så fikk jeg ordnet meg en reservestang av samme merke, i tilfelle disse stengene etterhvert skulle gå ut av produksjon. Det priser jeg meg lykkelig for i dag! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...