Gå til innhold
  • 0

bambus fluestang workshop i Oslo og omeng?


Espen Tversland

Spørsmål

hei

 

Er det noen som arrangerer bambus fluestang workshop i Oslo og omeng? Eller er en stangbygger og har lyst å ha en "elev" på et kurs? Jeg har en voksende lyst til å lage min egen stang fra tonkin til ferdig stang, desverre har jeg ikke plass til verksted eller knowhow på alt utstyr som trengs. Derfor skulle jeg gjerne deltatt på et kurs/workshop slik at jeg senere kanskje kan invistere i eget verksted.

 

Jeg vil selvsagt betale det det vil koste å ha en "grønnskolling" i arbeidsrommet og for materialene.

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei Espen.

 

Det finnes ikke så mange "bambus-byggere" i Norge som er så dyktige at de kvalifiserer til å ta til seg en

"lærling". Jeg har ikke kastet med Vidar Steimler sine stenger, men føler likevell helt trygg på at han vil være rett mann for deg. Ta kontakt med Vidar, så får du nok svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for tilliten.

Det er nok litt mer komplisert med en stangbyggerworkshop en f eks et fluebinderkurs.

Dersom flere skal delta, bør man ha tilgang på verktøy og form til hver enkelt.

Har tidligere hatt hospitenter i verkstedet mitt, men det er selvsagt også en del praktiske problemer rundt en slik ordning (er avhengig av å ha tilgang til det selv).

En løsning kan være at flere kan gå sammen om verktøy (evt låne av noen?), så kan vi arrangere jevnlige treff. Mellom hvert treff blir det hjemmelekser som må være klar til neste osv.

 

Jeg er åpen for gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...