Gå til innhold

Mer fisk med FC?


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvis vi antar at det finnes en liten smule mulighet for økt fangst ved bruk av FC, bør vi fluefiskere bruke FC av den grunn? At konkurransefiskere blir fristet over måte er vel ingen merkverdighet, men bør ikke vi andre kunne konsentrere oss om å presentere det snøret vi har (ikke FC) på en slik måte at vi frister fisken vi er ute etter allikevel? Blir vi bedre mennesker og bedre fluefiskere av å få en marginal økning i antall håvede fisk grunnet snørevalg?

 

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt innlegg Sverre! Toray er den tredje, ja  ;).

 

Nå spørs det hva man mener med "best", men hvis man tenker brudd- og slitasjestyrke så vi du fort se at det er meget like data ute og går. Så finnes som du sier et utall variasjoner av mykhet osv. som du sier.

Dessuten sitter jeg med en del "innside" informasjon, og kan derfor føle meg ganske sikker i min sak når jeg sier at du finner den beste FC til salgs i Norge.  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg hva som er favoritten din, ja, Tore ;)

 

Hva som er den "beste" fluorcarbonen blir vel som så ofte ellers et spørsmål om hva som er det beste kompromisset av egenskaper for en gitt situasjon.

 

Når det gjelder tippet til ørretfiske tror jeg vi har god dekning blant alternativene på det norske markedet. Jeg er litt mer skeptisk når det gjelder materialer til tyngre fiske og evt. leaderbutten. Det som derimot er helt sikkert, er at jeg ikke sitter på fasiten av hva som er "best". Til det er erfaringen for alt for tynn, og med tanke på hvor lite jeg bruker fluorcarbon, tviler jeg på om det noen gang kommer til å endre seg…

 

Tilbake til trådens utgangspunkt, så har jeg sett litt mer på Biolines Biofilament, og det kan se ut til at emballasjen kan åpnes og lukkes igjen uten at den begrensede holdbarheten på 10-12 måneder begynner å løpe. I så fall kan dette være et alternativ likevel :D Eneste aberet er det sterkt begrensede utvalget dimensjoner, og at det i følge en test skal være ganske stivt, men tror kanskje det er interessant nok til at det kan være verdt et forsøk, forutsatt at jeg kan få tak i det til en grei penge og dimensjonene passer til noe av fisket mitt (tippet til laks- og sjøfiske bør i hvert fall være en mulighet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...