Gå til innhold

Guideline Costal eller Rio Outbound


FinnMyhre

Anbefalte innlegg

Til min Guideline LeCie #7 9,6 Fot.

Tror jeg vil ha et intermediatesnøre til denne stanga og vurderer disse to alternativene. Riosnøret i klasse 6, Costalsnøret i klasse 7. Noen som kjenner stanga? Riosnøret har glassklar klump. Vet ikke om dette er noe knall...? Evt andre intermediatesnører jeg burde vurdere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har testet 40+ intermediate med glassklar klump. Ei knallgod line, hvis du liker få blindkast så er dette løp og kjøp!!!!

 

Som tidligere nevnt i andre tråder synes jeg også Rio aqualux er god. Den gir mer wf følelse, det er tross alt et WF snøre :P

 

Ellers er costal god som gull . Har brukt min på ca 50 turer og har smørt den kun en gang. Den legger seg rett under vannfilmen og synker tregt. Alle andre "glassliner" synker kjappere. Det er greit å være klar over.

 

Mulig jeg testet ei gammel Rio outbound line. Utrolig bra til større fluer, men runninglinedelen var full av minne. Hvis det er ordnet så er jo det et alternativ.

 

Uansett, du blir ikke skuffet om du velger 40+ eller costal. :) Det spørs mest om du liker "klump" vs "WF".

 

 

Lykke til med valg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-) Har prøvd å kaste både costal i #7 og outbound #6. Virka nesten som costal i klasse 7 ble småtungt for stanga. 40+ har jeg dessverre ikke prøvd. Ser jo dere lovpriser den.

 

 

Ja det kan jeg love deg at vi gjør....nå har jeg fast intermediate i alle klasser fra #5- #8...

Og Coastal i #6....den er ihvertfall fortrukket av meg fremfor tilsvarende "Slow intermediate" fra enkelte andre leverandører. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem fører Airflo 40+ i Norge?

har jeg rett i at klumpen er baktung? Speyvennlig til intermediate å være?

 

Absolutt, til og med synk 3 er gull å speye med ;)

Og jeg har akkurat komme til stadiet hvor jeg har begynt å få til vannkast.

Langt ifra god ;)

 

Fikk min fra Aktiv i Bergen. ;) Skal hentes i morgen med et stort smil. Har vært så heldig å teste bjorni sitt fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toggi har rett:

Aktiv AS (tidligere Askøy Fiske og Friluftsliv) www.aktiv.us fikk inn ny sending igår, og tror faktisk nesten de er de siste fast intermediate linene fra Airflo 40+ som kan leveres inntil Guideline påny har fylt lagre.

 

Linen er rå bra, idag prøvekastet jeg mitt #8 snøre på orvis Helios #8 og det gikk som et skudd det også gitt.

Bruker sjelden #8 stang, men i tilfelle jeg trenger tung skyts i ruskeværet, har jeg selvsagt helgardert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvis du ringer Intersport på Down town så tror jeg de har det der. Det ligger i porsgrunn, men det er nesten verdt turen for det snøret ;D

 

Hvis ikke kan jeg sikkert sende til deg hvis de har og du ikke kan komme deg ditt.(på en måde)

 

En kompis kjøpte sitt der nemlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumpvektene på Airflo 40+ i klasse 6 og 7 skal angivelig være henholdsvis 261 og 284 grains. Personlig ville jeg, basert på klumpvekten, gått ned en klasse til overhodekast - kanskje også til speykast. Dette er også erfaringen jeg sitter igjen med etter å ha prøvekastet 40+ på et par stenger i helga, selv om Winston BII-MX og Airflo 40+, begge i klasse 5, dannet en veldig lettkastet kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

lurer også på å kjøpe line som synker sakte nok for å fiske grunne områder saaakte.

 

Linene jeg lurer på er først og fremst Snowbee XS Neutral Density og Rio Outbound Hoover. Noen som kjenner disse og f.eks. kan sammenligne med linene trådstarteren spør om?

 

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det stemmer burde jeg nok satse på snøreklasse 6 ja. Hvis jeg har forstått det riktig tilsvarer ett gram 15,43 grains. Altså er 6er snøre ca 17 gram. Hvilket er det samme som guideline coastal om jeg husker rett.

 

 

17 gram er vel i klasse 7 om jeg ikke husker helt gæli ;)

Bra du fikk snøret Imagio-s. Tipper du vil like dette til ditt fiske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettop kjøpt inn og satt på en Rio Outbound "long" intermediate #7. Hørt veldig mye pent om denne (integrert skyteline). Også sagt at man kun trenger fortoms-spiss direkte på klumpen da snøret er "clear"...

Veldig spent på dette snøret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettop kjøpt inn og satt på en Rio Outbound "long" intermediate #7. Hørt veldig mye pent om denne (integrert skyteline). Også sagt at man kun trenger fortoms-spiss direkte på klumpen da snøret er "clear"...

Veldig spent på dette snøret!

 

Kom gjerne med rapporter etter noen gangers bruk Marius, det setter hvertfall jeg stor pris på ;)

Jeg har kjøpt endel liner og utstyr på "blind" anbefaling fra andre, blant annet Stig. Og jeg har til nå ikke gjort et eneste bomkjøp. Det er gull verdt for en som ikke har butikker man kan prøve noen verdens ting i :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 gram er vel i klasse 7 om jeg ikke husker helt gæli ;)

 

Jeg har ikke veid 40+ selv, men vektene jeg postet skal komme direkte fra den Amerikanske importøren, Rajeff Sports, og alle andre målinger jeg har sett/funnet online, tyder på at dette stemmer ganske bra. Om noe, er det kanskje heller en tendens at de er noen grains tyngre enn informasjonen fra Rajeff Sports skulle tilsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok for sent. Bestilte det i kl. 7, men det går sikkert greit får vi håpe. Sånn går det når man blir ivrig.

Litt tunge snører med andre ord? Mener Toggi anbefalte å gå opp en snøreklasse i de fleste tilfeller, men det var kanskje andre snører det var snakk om...

Blir ikke overrasket om jeg blir fornøyd alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok greit med #7 på raske litt stive #7 stenger skal du se....prøv for all del vannkast med linen..du kommer til p smile selv om du ikke trodde du behersket slike kast...det gjorde ihvertfall jeg :D

 

vil tro at 40+ kan være et utrolig godt alternativ til klump til enhånds laksefiske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok for sent. Bestilte det i kl. 7, men det går sikkert greit får vi håpe. Sånn går det når man blir ivrig.

Litt tunge snører med andre ord? Mener Toggi anbefalte å gå opp en snøreklasse i de fleste tilfeller, men det var kanskje andre snører det var snakk om...

Blir ikke overrasket om jeg blir fornøyd alikevel.

 

Hallo, det gjaldt scierra hmt. :P Men ingen krise, jeg bruker 7er snøre på 6er stang som er røff og det går så det dundrer. Gir en ekstra dimensjon i kjip vind ;) Hvis du har en mer pinglete stang så vær forsiktig og prøv deg frem.

 

Det går nok bra skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok greit med #7 på raske litt stive #7 stenger skal du se....prøv for all del vannkast med linen..du kommer til p smile selv om du ikke trodde du behersket slike kast...det gjorde ihvertfall jeg :D

 

vil tro at 40+ kan være et utrolig godt alternativ til klump til enhånds laksefiske :D

 

 

Helt klart Igor :)

Men det er fast intermediate og ned til synk7 som gjelder for disse linene, ihvertfall i still vann...men slow intermediate kan nok også funke i elv som gjør linen rettere..(strømmen strekker den ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...