Gå til innhold

Ny stang!!


Thomas a

Anbefalte innlegg

Hallaisen....

Har akkurat bestilt meg en Orvis ZG Helios 905-4 Mid med en Battenkill Large Arbor snelle... Noen som kan gi meg noen snøretips til denne kombinasjonen??

Sharskin Gpx er på vei, men har lyst til å teste noen andre snører..

 

Har lest tråden under... men det står ikke så mye om snørevalget...

 

Takker for alt av svar!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny stang...kanonstang får en vel si ;)

 

Du hadde nok likt å testet både Carron, Wulff TT long belly og Guideline Highwater på den stangen...tipper de hadde fått smilet godt frem :D

HAr bare prøvd disse linene på min #4 mid flex helios...gode alle sammen...og sharkskin selvsagt, fisket mye med det på stille vanns fjærmygg jakt ifjor vår.

 

Stig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lit spørsmål ang str på snøret...  Noen mener det lønner seg å gå opp en str i forhold til stanga..Altså #6 snøre til en #5er stang..?? Har ikke testet dette før, da jeg altid har hatt #5 snøre til #5 stang..Noen meninger der karer??

 

Skal teste "Rio gold" splitcane !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny stang...kanonstang får en vel si ;)

 

Du hadde nok likt å testet både Carron, Wulff TT long belly og Guideline Highwater på den stangen...tipper de hadde fått smilet godt frem :D

HAr bare prøvd disse linene på min #4 mid flex helios...gode alle sammen...og sharkskin selvsagt, fisket mye med det på stille vanns fjærmygg jakt ifjor vår.

 

Stig 

 

Hei Stig... Har du #4 snører til den stanga??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen....

Har akkurat bestilt meg en Orvis ZG Helios 905-4 Mid med en Battenkill Large Arbor snelle... Noen som kan gi meg noen snøretips til denne kombinasjonen??

Sharskin Gpx er på vei, men har lyst til å teste noen andre snører..

 

Har lest tråden under... men det står ikke så mye om snørevalget...

 

Takker for alt av svar!!

 

 

 

 

Gi gjerne en kommentar på Shark GPX når du får testet det. Er ganske nysgjerrig på det snøret...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har #4 mid-flex 8. Har brukt den med fleire , highwater, LaFontaine, sa trout , gpx  m.m.

Kaster ok med alle.

Det eg liker best til elvefiske på denne er wonderline longbelly #4.

Men ved pelming av lange kast, normal fortom, da gjerne gpx #4.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lit spørsmål ang str på snøret...  Noen mener det lønner seg å gå opp en str i forhold til stanga..Altså #6 snøre til en #5er stang..?? Har ikke testet dette før, da jeg altid har hatt #5 snøre til #5 stang..Noen meninger der karer??

Skal ikke påstå noe  som helst om akkurat denne stanga, men det vil overraske meg om ikke de fleste 5'er-snører fungerer greit på denne.

De fleste av dagens stenger takler imidlertid en snøreklasse eller to over det som står på stanga uten problemer.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny stang...kanonstang får en vel si ;)

 

Du hadde nok likt å testet både Carron, Wulff TT long belly og Guideline Highwater på den stangen...tipper de hadde fått smilet godt frem :D

HAr bare prøvd disse linene på min #4 mid flex helios...gode alle sammen...og sharkskin selvsagt, fisket mye med det på stille vanns fjærmygg jakt ifjor vår.

 

Stig 

 

Hei Stig... Har du #4 snører til den stanga??

 

JA, selvsagt hadde jeg nær sagt :)

Kan ikke min beste fantasi tro at stangen blir bedre med #5 line...den er en #4 stang...og mange liner ligger jo i øvre #4 sjikte allerede. LAder kjapt og kaster langt og godt.

#5 SA stillwater linen min er nok ikke av de tyngste intermediate linene innenfor klassen, og den går fint både på firer og femmer stenger.

 

Hvis du har kjøpt SA GPX så er du ihvertfall godt dekket i #5 på femmer stang.

Likeså med Carron, Wulff TT long belly og Guideline Highwater.

Disse skal du ikke gå opp en klasse i forhold til stang.

Sharkskin i #5 som jeg kastet med ifjor på "stangen din" var meget, meget god match...nært fenomenalt :D

Du har kjøpt en "femmer" stang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...