Gå til innhold

Bornholm


Fastfisk

Anbefalte innlegg

Nå er det vel minst 10 år siden jeg fisket sjøørret på Bornholm, så jeg er kanskje ikke rette person til å gi tips om dette lenger, men du burde absolutt ta deg en tur. Det er en fantastisk øy... ;)

 

Det jeg imidlertid vil råde deg til, er å sette av en dag eller to til å fiske i området rundt og i Ystad (Bornholmsferja går fra Ystad). Du kan nemlig ha like gode fangster der som på Bornholm, selv om stedet ikke er like vakkert.

 

Vil ikke nevne for mange plasser i Ystad her på nettet, men et godt kjent sted du bare MÅ innom er "Engelskmannsrevet" (tror jeg det var). Spør etter dette stedet i sportsbutikken, så får du veibeskrivelsen. Det er et rev som er helt fantastisk spennende, og selv om det ikke er så vakker natur langs land her, så lukter det stor sjøørret lang vei. Det er et rev som har dypkanter på begge sider, og du kan vade mellom 100-200 meter utover mens du fisker av kantene.....

 

God tur uansett !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på ferie på bornholm når jeg var 10-12 år hadde jeg selvfølgelig lest et sted at det var bra å fiske der.. men da jeg og fetter'n min spurte den ellers så hyggelige dansken som eide hyttene vi leide om hvor det var bra og fiske, sa han at hvis han så oss prøve å fiske noe sted så hadde han all rett til å ødelegge alt fiskeutstyret vårt. Det endte med at vi måtte betale 7-8 ukelønner for å få fiske småabbor i et put and take tjern. Og da vi var vel hjemme igjen og jeg skulle opp i åsen å fiske, så hadde jaggu den eneste fluestanga mi knekt i bilen på vei hjem :evil: rimelig begredelige saker :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hvis du skal til Bornholm for å fiske så er det NÅ du burde dra. Jeg er en uke på Bornholm hvert år i mars. Hvis du drar inn på velkomstsenteret som ligger tett ved der båten legger til, kan du kjøpe en brosjyre som tar for seg alle regler og gode fiskeplasser. Hvis du er så heldig å treffe så kan du oppleve et sinnsykt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Bornholm om 11 dager og gleder meg som en unge. Ørreten på profilen min er tatt på Bornholm

Og det er i morgen laugh.png' alt=':lol:'>

 

Og husk at det er usportslig opptreden å trenge seg blant 5 stakkars fiskelause karer og dra opp en sjøørret på 2. kast!! :evil: Selv om den er mindre enn flue di laugh.png' alt=':lol:'> .

 

God tur Robin!! Kos deg!!

Vi snakkes i lapskausen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at det er usportslig opptreden å trenge seg blant 5 stakkars fiskelause karer og dra opp en sjøørret på 2. kast!! :evil: Selv om den er mindre enn flue di laugh.png' alt=':lol:'> .

 

Det er usporstslig opptreden bare det å fortelle at han skal til Bornholm nå... :evil: laugh.png' alt=':lol:'>

 

Finnes ikke missunnelig jeg, nei.... Ikke i det hele tatt... laugh.png' alt=':lol:'> :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Det tror jeg at det gør' date=' jeg kender et hold på 6 mand som er der ovre fra i dag og hele næste uge. De er netop taget der over i denne uge da det plejer at være godt.[/quote']

 

Nu skal jeg fortælle den historie færdig, de 6 mand var en hel uge om at fange 4 små ørred. Det er =1 mand i 48 dage og 4 ørred. Det er ikke til at sige hvad der gik galt, :cry: :cry:

 

/Loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Reiser om 4 dager....

 

Hei sunray.

 

Jeg tror vi er mange der venter på en fangstrapport fra din tur til Bornholm, det er lige som det høre sig til at du afslutter med er lille historie fra din tur, der er jo nok andre der tænker at tage en tur til Havørredlandet.

 

Hilsen Knud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...