Gå til innhold

Nytt videokamera


Teigen

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Dessuten går firewire i praksis mye raskere. For ikke å snakke om FW 800....

 

Du mener vel ikke at FW er raskere enn S-ATA i praksis?

 

Isåfall må det være snakk om TRO, i den religiøse betydningen, slik det gjerne gir seg utslag blandt Mac'ere  ;D

 

Les hva jeg skrev tidligere da...

 

 

JOA, på mitt er det i allefall.... Annen måte Canon bruker for å få HD video over til data på som jeg ikke kjenner til ? Da tenker jeg IKKE på harddisk og flash baserte kamera...

 

Man har da ikke s-ata overføring fra kamera ???

 

Flash/harddiskbaserte BURDE da hatt FW 800 for hastighet..... Har vel ingenting med å være mac fantast å gjøre...

 

USB er vel bare fordi PC verdenen er for kjipe til å ha FW som standard...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten går firewire i praksis mye raskere. For ikke å snakke om FW 800....

 

Du mener vel ikke at FW er raskere enn S-ATA i praksis?

 

Isåfall må det være snakk om TRO, i den religiøse betydningen, slik det gjerne gir seg utslag blandt Mac'ere  ;D

 

Les hva jeg skrev tidligere da...

 

 

JOA, på mitt er det i allefall.... Annen måte Canon bruker for å få HD video over til data på som jeg ikke kjenner til ?

 

 

 

Beklager, så ikke den.. er ikke vant med at brukere siterer seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som har peil på hvilke DV kassetter jeg burde kjøpe? Har hørt at de fra panasonic er ganske bra, men ikke vet jeg. Vil helst ha noe billig siden jeg tror det kommer til å gå en del av disse kassetene i løpet av sommeren :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Må vel også ha et polafilter. Fant dette på "Det Digitale Mørkerom"(ddmr.no), noen som har erfaringer med dette?

 

Helt OK :) Vurder også ND filter for dager med MYE sol. UV filter kan stå på hele tia...Beskytter kameralinsa etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel også ha et polafilter. Fant dette på "Det Digitale Mørkerom"(ddmr.no), noen som har erfaringer med dette?

 

Helt OK :) Vurder også ND filter for dager med MYE sol. UV filter kan stå på hele tia...Beskytter kameralinsa etc. :)

 

 

 

Ok :) Men går det ann å ha på UV filter og polafilter samtidig?

 

Skal filme søfiske ja ;) Og hvis alt går som det skal, kommer jeg nok til å legge ut noen små snutter etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

USB er vel bare fordi PC verdenen er for kjipe til å ha FW som standard...

 

Ja, du har sikkert rett. Det er fordi de er for kjipe. Det at kameraene leveres med USB har sikkert ingenting med det faktum at 95% av maskinene der ute er PC'er... Til dels gamle maskiner produsert før firewire 800 ble allemanseie.

 

FW 400 kom før USB 1.0 og ble raskt standarden for overføring av video til datamaskin. MANGE kamera, særlig HDV er fortsatt tape - baserte. Man kan IKKE overføre video fra disse kameraene, og få full kvalitet på HDV med USB.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. lærte noe nytt idag og  :)

 

Since the mid 1990s, consumer grade camcorders had included a four-circuit 1394 interface, though, except for premium models, this is becoming less common. It remains the primary transfer mechanism for almost all high end professional audio and video equipment. Since 2003 many computers intended for home or professional audio/video use have built-in FireWire/i.LINK ports, especially prevalent with Sony and Apple's computers and the older iPods. The legacy (alpha) 1394 port is also available on premium retail motherboards.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Synd at USB Vs. Firewire også var/er en kamp mellom Apple og Microsoft. Verdenen hadde vært enklere hvis disse 2 kunne enes om standarder. Elektronikkprodusenter har på en måte "fikset" dette ved å si at : Firewire er best til overføring av levende bilder og bruk av eksterne harddisker (særlig hvis det er mange i lenke eller portable uten strømforsyning), mens USB er bra nok i massevis til alt det andre. Jeg har jo også USB ledning til mitt tastatur, skriver, minnekortleser etc. på mine macer.. Synd at ikke alle PCer var/er utstyrt med firewire 400 og etter hvert 800 fra dag en også.. Vi ser jo nå hva som har pågått en stund i Bluray Vs. (Toshiba) HD video. All "kriging" i dataverdenen er styrt av film og spillindustrien, og ikke oss forbrukere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Har hatt videokameraet i et par uker nå :D Fikk prøvd det for første gang nå i helga! Filmet tørrfluefisket etter brunørret i skogsvann. Fikk et fint "take" på film, hvor du så ørreten komme opp før den tok :D Skal se om jeg får lagt ut en liten filmsnutt etterhvert, men først må jeg få igang redigeringsprogrammet mitt som jeg har hatt litt trøbbel med :-\

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for det! :)

 

Jeg tenkte å kjøpe et ekstra batteri og. Har sett litt på dette: http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=2202. Tror dere dette er et lurt valg?

Hei,hvis du ikke har kjøpt deg et ekstra batteri,kan du jo sjekke denne: http://produkt.akam.no/product.php?productId=66789&cat_id=267

 

Anbefaler forøvrig å sjekke akam.no når det gjelder foto/video, er også et bra forum der,hvor man kan få svar på mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

 

Jeg tenkte å kjøpe et ekstra batteri og. Har sett litt på dette: http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=2202. Tror dere dette er et lurt valg?

Hei,hvis du ikke har kjøpt deg et ekstra batteri,kan du jo sjekke denne: http://produkt.akam.no/product.php?productId=66789&cat_id=267

 

Anbefaler forøvrig å sjekke akam.no når det gjelder foto/video, er også et bra forum der,hvor man kan få svar på mye. :)

 

 

 

Hei :)

 

Har kjøpt et batteri alt ;):), men takk for tipset :)

 

Har vært en del innpå akam.no ;) veldig mye bra der ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra video-redigeringsprogram for både HD-redigering og 5.1 Surround lyd er Vegas Pro 8.0 :D

 

 

Har lastet ned en demoversjon av Sony Vegas Platinum 9.0 et eler annet :rolleyes::)

 

Har så vidt begynt å redigere litt ørretfiske fra tidlig mai ;) men siden det er så mye skolepes for tia, så har det ikke gått mye tid til redigering :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...