Gå til innhold

Solkrem


sverreef

Anbefalte innlegg

er Sims sololje den beste som fåes....eller bare merke, dersom funksjon er viktigst så ville jeg nok droppa merkevare

 

Simms er i hvert fall ikke bedre enn Dermatone, og du betaler henholdsvis 70 og 20 cent mer (i USA) for å få Simmsmerket på solkrem og leppepomade i steden for å velge produsentens egne versjoner. Jeg kjenner ikke til Dermatone, men ser man på innholdsfortegnelsen for de to aktuelle produktene er det tvilsomme ingredienser i begge, så jeg tror nok at selv "Simmsmafiaen" gjør lurt i å holde seg unna disse.

 

Så det er bare juggel altså? , hva betyr de innholdfortegnelsene da, eller hva er det for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg langt fra noen ekspert på feltet, men gjennom å lese diverse solkremtester har jeg fått med meg navnet på noen av problemstoffene man bør være på utkikk etter. Hvis du for eksempel ser på innholdsfortegnelsen til Dermatonesolkremen Simms selger, https://www.dermatone.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=6&idproduct=23, finner du både parabener og EDTA-forbindelser, og disse er etter det jeg har forstått regnet for å være miljøbelastende og/eller hormonforstyrrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Trodde att så lenge det sto simms på det så er det best av alt?  :rolleyes:  ;)

Noen som har prøvd dette? :)

Bruker Simms og kan ikke si jeg har merket så mye til de nevnte bivirkningene. Det jeg kan si er at denne er svært holdbar, og selv i tropiske strøk har det vært tilstrekkelig å smøre seg en gang daglig. Skal man studere innholdsfortegnelsene på alt som er og ikke bruke de som inneholder miljøskadelige stoffer eller stoffer som har morsomme bivirkninger så ender man vel opp med spenol uansett!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...