Gå til innhold

nju snelle til scierra hms v.2 #7\8


Ashallian

Anbefalte innlegg

Heihei,

 

tenker litt på ei ny snelle, skal bukes mest i salt.

Under 2 lapper.

Har sett på endel alternativer:

Slate Viper evt. E-lite

Vision Xla antireverse

Scierra TX2 eller CTC

Loop multi

Lamar combat trout

streamstix troutseeker

 

Finnes sikkert flere alternativer også?

 

Trenger litt erfaringer osv. som kan dytte meg litt i en eller annen retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg utvilsomt gått for Loop Multi, om valget sto mellom disse snellene.

Har ikke erfaring med alle, så valget er kun begrunnet med at jeg syntes det er den fineste av dem rent utseendemessig, og at de har veldig god brems til å være såpass rimelige.

Smak & behag, sikkert greie sneller alle sammen.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen erfaringer med Hardy angel 2?

Og evt. hvordan den er i forhold til noen av de overnevnte?

 

Hardy angel er jo en nydelig snelle, men relativt dyr. Hør med Spenolsen på forumet. Han har svart meg på masse sprøsmål ang. Hardy tidligere.

 

Synes Slate MAG er en veldig bra saltvanssnelle, Vision GT og XLA også, Av Scierrasnellene så veit jeg at CTC'en er mye brukt av danske kystfiskere. TX2 synes jeg er klumpete og tung. Loop har fått harrystempel etter den voldsomme eksponeringen i USA og med Troutbum diaries filmene. Altfor dyrt også til og være et kinaprodukt.. Ville ikke hatt det om det blei kasta etter meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop har fått harrystempel etter den voldsomme eksponeringen i USA og med Troutbum diaries filmene. Altfor dyrt også til og være et kinaprodukt.. Ville ikke hatt det om det blei kasta etter meg;)

Dustebikkje  ;D

Alle snellene som er nevnt i lista hans er kina-sneller, og Loop Multi er blant de rimeligste av dem  ;)

Er nok enig med han som fraråder Slate Viper . . . Litt sånn "plastic fantastic" over dem.

Slate Mag har jeg selv, og den er god.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du kjøpe en snelle som ikke er for dyr men har topp kvalitet. Anbefaler  jeg Redington Titanium CDL snelle fra Nordisk Fiskeutstyr. Denne kan du tryne i fjæra med… ;D( Egen erfaring) Fin brems. Litt under 1500kr.. Denne holder lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle snellene som er nevnt i lista hans er kina-sneller

 

Feil!

Jada, er klar over at ikke alle nødvendigvis er laget i kina, men østen-produsert er de vel alle sammen ?

Nå var ikke dette noe forsøk på å disse snellene heller, om noen skulle oppfatte det slik.

Har mange østen-produserte sneller og stenger selv jeg, og de gjør samme nytta som det meste annet  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Alle snellene som er nevnt i lista hans er kina-sneller

 

Feil!

Jada, er klar over at ikke alle nødvendigvis er laget i kina, men østen-produsert er de vel alle sammen ?

Nå var ikke dette noe forsøk på å disse snellene heller, om noen skulle oppfatte det slik.

Har mange østen-produserte sneller og stenger selv jeg, og de gjør samme nytta som det meste annet  ;)

 

Lars

 

Tenk deg litt om før du klemmer avgårde innleggene dine, så går det bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle snellene som er nevnt i lista hans er kina-sneller

 

Feil!

Jada, er klar over at ikke alle nødvendigvis er laget i kina, men østen-produsert er de vel alle sammen ?

Nå var ikke dette noe forsøk på å disse snellene heller, om noen skulle oppfatte det slik.

Har mange østen-produserte sneller og stenger selv jeg, og de gjør samme nytta som det meste annet  ;)

 

Lars

 

Tenk deg litt om før du klemmer avgårde innleggene dine, så går det bedre.. :)

 

Gammelt jungelord : Når Erland Fjell snakker, da lytter man  ;D

Start heller en ny tråd du, der du kan lansere konspirasjonsteoriene dine, og ellers spre det glade budskap, som du er så flink til .

Eller rett og slett bare ta deg ei lykkepille . . .  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop har fått harrystempel etter den voldsomme eksponeringen i USA og med Troutbum diaries filmene. Altfor dyrt også til og være et kinaprodukt.. Ville ikke hatt det om det blei kasta etter meg;)

Dustebikkje ;D

Alle snellene som er nevnt i lista hans er kina-sneller, og Loop Multi er blant de rimeligste av dem ;)

Er nok enig med han som fraråder Slate Viper . . . Litt sånn "plastic fantastic" over dem.

Slate Mag har jeg selv, og den er god.

 

Lars

Ikke noe galt med kina-sneller(hrmf!). Sikta mer til at det var noe galt med Loop som kun er min mening utifra hvordan de eksponerer seg selv. Trenger kanskje ingen videre diskusjon av dette i denne tråden., Men det gikk kanskje opp et lys for trådstarter siden det ikke er noe alternativ lengre ;D Har kjørt Permit, Tarpon og Bonefish på billige Vision(GT), Scierra(XDP,XDA) og Slate(MAG) sneller uten problemer. Hvor gode forskjellige typer bremser er i forhold til hverandre er vel noe overdrevet. Brems i det hele tatt er vel noe overvurdert? Kan ikke si jeg savner det på ørretsnellene mine ihvertfall..

 

(Som Avataren viser; ikke verdens største Permit, men sprekere enn alle sjøørreten du finner her ifjorden uansett ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...