Gå til innhold

Godfølelsen !


Jan_Haukaas

Anbefalte innlegg

Idag har jeg vært ute på kastetrening!

 

For en vanvittig god følelse det er når noen som virkelig kan å kaste finner kastefeilen jeg har slitt med i årevis!!!

 

Nå sitter jeg å nyter en øl og vet hva jeg gjør feil!  ;D

 

Neste trening så sitter nok speykastet skikkelig!!

 

 

:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å lære meg spey kast skikkelig.

Har brukt det i mange år men aldri fått det ordentlig til.

Siden naboen min er instruktør var det jo greit å slenge seg med på en liten kastekveld.

 

Jeg sliter litt med at flua henger seg opp i framkastet. De gangene den ikke gjør det har jeg kastet fint opp mot 30 meter.

Men når den hel. . . s flua absolutt skal henge seg opp i lina så er det ikke noe moro.

 

Han så på meg i ca 3 minutter og så ble vi enige om hva jeg skulle gjøre og VIPS så fikk jeg det til!

Nå er det bare å trene inn bevegelsen så den sitter automatisk.

 

Feilen hadde med inntrekket av lina å gjøre og en stangspiss som var noe for langt ut fra hodet mitt.

Denne kom å gikk siden noen kast gikk bra men de fleste gikk til h.

 

Jeg ser nesten et lite behov for mere instruert kasting. Når man er ute å kjører litt så er den inputen man kan få av en flink instruktør verdt utrolig mye.

For meg så har selve kasting veldig mye med selve opplevelsen når jeg er på fisketur.

Å stå å plages med kasting er ikke noe moro å ødelegger mye av turen.

 

 

Gleder meg som en unge til neste kastekveld!

 

 

 

Jan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 2 håndsen som får prøve seg. Fisker mye i Eira siden jeg har tilgang der via jobb.

Den har en størrelse som gjør at det ofte er greit med 2 hånds. Jeg bruker en #9-10 med Scierra MWF liner på.

 

Jeg har også en #8 en hånds som jeg bruker men venter litt med å trene spey med den. Greit å trene inn en av gangen.

 

Ikke lenge igjen til den 8 juni nå  ;)

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...