Gå til innhold

Snøre til å kaste langt med


Ymze

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en LPXe RS 9` #7 og en LeCie 10` #7.

 

Hvilket wf snøre anbefales til å kaste langt med ?

 

I mitt hode bør snøret ikke være for mykt, og i tillegg ha ganske lang klump...

Må være int/synk 1.

 

 

Forslag?

Til RS stanga passer hvertfall Rio outbound en perfekt kombo, men Outbound har jo ikke så lang klump da, men lader sinnsykt bra og skyter veldig langt. Airflo 40+ er også verdt å kikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Airflo 40+ jeg også, syk line som kaster laaaaaaaaaaaaangt ;D

 

Ja, den linen kaster langt...enkelt, med flotte nedslag.

Klumpen er ikke veldig lang, men gjør ikke noen verdens ting. Mer enn lang nok virker det som med den fine taperingen. Anbefales.

Og da kan jeg opplyse at jeg har prøvd andre produsenter sine alternativer i samme kategori. :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Klumpen er vel på 10.5m tar jeg ikke helt feil, men likevel kan en relativ fersk kaster med ok teknikk kaste ut lina til backingen uten problemer.. :)

 

Hvilke andre alternativer har du prøvd Stig og hvordan likte du dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumpen er vel på 10.5m tar jeg ikke helt feil, men likevel kan en relativ fersk kaster med ok teknikk kaste ut lina til backingen uten problemer.. :)

 

Hvilke andre alternativer har du prøvd Stig og hvordan likte du dem?

 

Hva? KAster du 38 meter uten problem??? Da er du knall god å kaste, vil jeg si :o

Men den er god, selv om jeg ikke ser baklina sånn helt uten videre..he-he.

 

De "andre" virker mer fremtunge...og skal nok gi et kick de også..mens runninglinen på airflo fremstår som "uproblematisk å håndtere" i kaldt vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard 40+ er 32m, ikke expertutgaven som er 38m ;)

Sikker?

 

Fluesnøre Airflo 40+ Extreme Distance NKr 599,00

Nå også i clear intermediate! Usedvanlig lettkastet snøre som passer for de aller fleste fluefiskere. Som navnet sier, er dette et snøre som du kan generere lange kast med lite kraftbruk. 40+ har en kort 10,5 meter lang klump som er lett å trekke opp av vannet, lett å vinkle, lett å kaste med, kort eller langt. Egner seg for både fersk- og saltvann, elv som stille vann. Leveres i 4 forskjellige densiteter, alle med flytende skytesnøre. Klumplengden er 10,5 meter, mens totallengden er 37,5 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...