Gå til innhold

"Vera"


Anbefalte innlegg

Jeg ser også en med navn persa har bundet opp og laget mange varianter av vera...

 

Rart om den ikke ville funke på røye... :)

 

Det du kan gjøre i tilegg er jo og smakke sammen en veravariant da av ett mønster med feks spez farger eller no som du har tatt mye røye på?  noe som du vet garantert trigger røya :)

 

det er det høne og hane ja..

 

fisker like godt over som under den der :)

 

Har oxo laget en variant der jeg har putta på brunt og svart (høne og hane) på redtag..som jeg skal teste i sommer om funker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vera flua er en fantastisk god flue. Erik Eikre er opphavsmannen og har lagt ut en beskrivelse på sine nye hjemmesider. Her finner du også flere varianter av denne gedigne fiskefangeren. At den er såpass god er nok ikke helt tilfeldig. Du skal være svært dyktig for å slå opphavsmannen i tvekamp. Han vet til de grader hva han holder på med når det gjelder alt som er fiskerelatert.

Jeg prøvde å binde noen, men de ble ikke helt som de skulle. Først etter å ha kjøpt noen av Erik og fulgt oppskriften han har lagt ut her nøye så lykkes jeg i å få dem riktig. Det er verdt et forsøk, anbefaler flere å prøve...

http://eikre-fly.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=52&Itemid=87〈=en

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...