Gå til innhold

Guideline LPXe RS vs Redington CPS (9' #7)


daghoi

Anbefalte innlegg

 

Er det noen som har prøvd begge disse stengen i aktuelle klasse og lengde (9' #7), som vil ta seg bry med å synes om aksjon egenskaper/aksjon ?

 

Har prøvd CPS'en og likte den, men får ikke tak på den på brukt markedet. Etterfølgeren ,CPX, går får ca 2700,-. Ser at RS'en går ned mot 2200,- hos en av de kjente nettbutikkene. Så jeg begynte å lure på prøve RS'en istedet, dessverre har jeg ikke tilgang til å prøve den. Så håpet noen kunne fortelle sine erfaringer.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har prøvd LPXe RS, men desverre ikke redington. Har hørt godord om begge, men kan bare si at RS er helt rå. Veldig lettkasta stang til litt tyngre fluer som f.eks. ved gjeddefiske. Fikk prøve Robban sin en dag her på gjeddefiske og kan si at jeg skal investere i en LPXe RS i løpet av vinteren.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, testet begge. Og begge to er meget gode fiskestenger uten tvil

 

CPS: Lett, toppaskjon som er kjapp. Meget lett i vekt, litt vrien i vind, men takler forbausende godt tyngre liner. Den er litt sårbar for store fluer og vind. Meget god feeling pga lav vekt. Fint full w håndtak.

 

RS: Toppaksjon, rask. Litt mer ryggrad i bunndelen og tåler mer vind. Har en fin feeling selv om den er tyngre i bunndelen. Tåler mer store fluer og er litt mer en stang som tåler grovt fiske.Fint full w håndtak.

 

Begge to er imponerende gode, RSen har en penere finish så absolutt. CPS er en stang som er bittelitt kulere å kjøre fisk på.

 

Jeg har testet begge to en god stund og dette er bare erfaringer jeg har.

Begge har store stangringer og det liker jeg meget godt siden ikke snøre da bremser på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...