Gå til innhold

Marginata


Gjest PG

Anbefalte innlegg

Noen som har sett noen marginata klekking ennå i østlandet/nordmarka området? Begynner vel å bli klart for det snart?

 

Skal ta en heldags i morgen og se, har vært god aktivitet i maurtuene så der skjer det vel også ting snart.

 

Området jeg skal til er omlag 500m over havet!

 

Takker for innspill om noen har noen tips/hint?!

 

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med marginata i lavereliggende (230 moh) markavann i dag, til marginata å være vel å merke. Den prognostiserte flaue vinden var imidlertid en vekslende bris, så vakingen var veldig sporadisk og tilfeldig. Ble derfor liggende å strekke ut ryggen, drikke kaffe, pirke ut jord/snus under neglene og tenke på hvor jeg kan ha gjort av alle b-filmene på VHS med Bud Spencer & Terrence Hill, Smokey and the bandit og en hel rekke andre av enda semrere kvalitet (sånne med mic'n hengende foran kamera halve tiden). Vel nok om det, jeg fikk knapt kastet i dag altså, men marginata var det.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var lette klekkinger i Bjørkelangen i helga ihvertfall , innimellom vindkastene ! . Men det er bare på litt over 200 meter da. På 500 er det mulig for tidlig ! 

 

Ja, du sier noe. Isen gikk for akkurat 10 dager siden, og go´vannet ligger i solsiden. Det er jo meldt regn tidlig i morgen og sol fra 12 så det er kanskje muligheter.

 

Jeg avgir rapport i morgen. Myggfiske er jo artig det å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har hatt noen av de allerede jeg også :P Litt ukonsentrert og rusten tidlig i sesongnen. Men deilig å være ute! Sliter litt med tålmodigheten når jeg fisker på vann, er elvefisker av sjel så etter 30sek er jeg klar for nytt kast :rolleyes: Hehe, øvelse gjør mester!

 

Full rapport med bilder kommer i morgen!

 

Gleder meg som et barn! 12 timers fiske i morra!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med marginata i lavereliggende (230 moh) markavann i dag, til marginata å være vel å merke. Den prognostiserte flaue vinden var imidlertid en vekslende bris, så vakingen var veldig sporadisk og tilfeldig. Ble derfor liggende å strekke ut ryggen, drikke kaffe, pirke ut jord/snus under neglene og tenke på hvor jeg kan ha gjort av alle b-filmene på VHS med Bud Spencer & Terrence Hill, Smokey and the bandit og en hel rekke andre av enda semrere kvalitet (sånne med mic'n hengende foran kamera halve tiden). Vel nok om det, jeg fikk knapt kastet i dag altså, men marginata var det.  ;)

 

Hehe... Hvordan kommer du på alt?? Hadde helt glemt heltene Bud Spencer & Terrence Hill jeg  ;D ;D ;D

 

Uansett. Så også marginataer i mindre mengder på min tur i går og lørdag. Ikke nok til at fisken viste interesse, men de var der  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlandet er jo stort da og med mange klimasoner men i Romedalalmenningen(Typisk lavland skogsområde mellom Stange og Nord-Odal) klekket det såpass mye Marginata i går at ørreten fant de mer interressante enn fjørmyggen og resultatet ble seks ørret :) Alle på Marginata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...