Gå til innhold

Noen gode elver på Romeriket?


kengdal

Anbefalte innlegg

Har fisket med flue i 5 år nå, men det er først i år jeg ble 18 år å tok lappen.

 

Så nå åpner det seg mage nye og flotte muligheter. Jeg bor i Nes nærmere Årnes, og har fisket med flue en del i glomma og vorma, samt noen vann som har hustet ørret innover i skogene der jeg bor. Men siden jeg har lappen er jeg på utsikt etter noen nye mindre elver, men bestander av ørret.

 

Jeg mener ikke at dere skal ut med "grom plassene deres", men er det noen fine elver jeg bør få med meg på Romeriket/omeng.

 

Takker for svar

MVH

Kengdal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Kampåa i Fenstad, det er ikke mye stor fisk der men du kan til oppleve vanvittige klekkinger av Leptophlebia Marginata og litt etter kommer L. Vespertina. Dette kan være en fin elv og fiske i, men det er en grunn elv, så den blir for for varm på sommeren. Men da er Vorma fin, der skal det i allefall mye til før det blir over 15grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig å få brukbar fisk i Kampåa, men det er utrolig langt i mellom dem!

Men har du prøvd Gaukåa i Stange alm, der er i allefall snittet litt bedre, men fisken er nærmest uspislig. Men det betyr vel ikke noe.

Du får sende meg en pm så skal jeg se hva jeg har å dele, kansje du har noen tips angående tjerna innenfor Årnes. Skulle gjerne hvert litt bedre kjent der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

hallo. jeg har også vokst opp i åa. har sikkert fått mange hundre småørret og abbor i åa opp gjennom barndommen. har blitt mindre fisking der i det siste, da fisken ser ut til å bli mindre og mindre. men i år har jeg avansert til fluefisking, noe jeg finner langt mer utfordrende.

 

kengdal: med utløpet fra sjøen mener du da utløpet fra utsjøen? har til gode å prøve fisket der.

 

fear no fish: jeg er også interessert i å vite litt om vannene innenfor årnes. noen som har noen tips om gode vann for fluefiske, så sleng inn en post eller send en pm. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

risa er en meget bra elv hvis du vet hvor du skal fiske.. men heldigvis så vet ikke alle det.. bare å prøve seg frem. :D noen andre elver som er verdt et forsøk er vel steinelva litt seinere på året samt hurdalselva.. tight lines..

Hvordan er Hurdalselva da, er ikke den veldig liten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brasma' date=' hei. hvor ligger gjermåa?[/quote']

 

Jeg svarer for Brasma jeg ;) .

 

Den ligger i Gjerdrum (Norges navle) selvfølgelig.... laugh.png' alt=':lol:'>

Finn ASK på kartet, så ser du elva !

 

Du må gjerne ta en tur dit nå, men jeg tror du blir skuffet. Det er derfor det er så spennende at det skal legges ned litt arbeid med elva nå fremover....

 

Kanskje vi har en ny "skrukke" om noen år.... laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. hurdalselva har rimelig bra vannstand tidlig på året' date=' som nå for ex. seinere på året er vannatanden lav. da står fisken i kulpene oppover elva. nå er det fiskbart de fleste elva. fin flueelv! prøv den så får du se :D[/quote']

 

Fint jeg bor ikke sååå langt unna, så mulig jeg tar en tur over åsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...