Gå til innhold

Ridgeline


Roy Peistorpet

Anbefalte innlegg

Har nå kuttet ut å bruke Ridgeline etter at jeg har fått slitasjespor i ringene på et par av mine stenger. I de stengene hvor jeg ikke bruker Ridgeline er det ingen merker enda de er i hyppigere bruk. Var egentlig fryktelig fornøyd med både mykhet og skyteegenskapene til Ridgeline, men har ikke lyst til å bytte ringer annethvert år. Har brukt min Dremel til å pusse/polert vekk merkene i ringene. Ringene som har fått slitasje merker er kvalitetsmerker og kan ikke tilskrives dårlig materiale. Andre som har erfaring med dette? Jeg anberfaler iallefall ikke Ridgeline mer, selv om det kastemessig er et godt snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Ridgeline i 2-3 sesonger nå. Har ikke opplevd dette.

Fisker du på plasser med mye sand?

Har opplevd det samme med "vanlige" PVC/PE-snører, men da har jeg fisket på steder hvor snøret er eksponert for sand.

Hvor ofte renser du snøret?

 

Hvis dette er et ekstra stort problem med ridgeline, grøsser jeg mtp. Sharkskin.......

Skal sjekke ekstra nøye.

Har til tider kjørt Ridge på samtlige ørretstenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mest SA Ultra 4, og opplever ikke det samme med dette snøret selv om jeg fisker på de samme plassene og med samme renhold. Renser snørene med en gang jeg føler at de begynner å gå "tregt" eller minimum 1. gang per uke i sessongen. Er egentlig ikke i tvil om at det er Ridgeline som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle snører som ikke er glatte (Ridgeline, Sharkskin) plukker med seg fint sand etc. som sliper spor i ringene over tid. Jeg har hørt mange historier om folk som har opplevd det samme. Det er jo ganske logisk også.

 

Derfor jeg spurte om renhold og hvorvidt snøret var mye eksponert for sand og smuss....

Selvfølgelig har snører/skyteliner med ru/perforert overflate større evne til å dra med seg dritt.

Har ødelagt noen ringer jeg óg, spesielt med HT skyteline brukt på en sandbanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...