Gå til innhold

Tørrfluering


Rosinkongen

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Oj, gått tom for kroker til Micke maur. Foreslår derfor en annen flue, nemlig 14Grøn. den har jeg kroker til, slik at jeg får alt ferdig i morgen.  Dette er en vårflueklekker alle bør ha noen eksemplarer av. Stått i elva, det klekker vårfluer, men den vil ikke ta? Prøv 14Grøn, av og til utgjør dette mønsteret den lille forskjellen. Har også hatt suksess med den i belly boat. Hive inn mot myrkanter ettermiddag\skumring. Forsiktige små rykk mot deg og bang. Kjempe enkel å binde med Staffans alpakka dubbing og litt CdC.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, gått tom for kroker til Micke maur. Foreslår derfor en annen flue, nemlig 14Grøn. den har jeg kroker til, slik at jeg får alt ferdig i morgen.  Dette er en vårflueklekker alle bør ha noen eksemplarer av. Stått i elva, det klekker vårfluer, men den vil ikke ta? Prøv 14Grøn, av og til utgjør dette mønsteret den lille forskjellen. Har også hatt suksess med den i belly boat. Hive inn mot myrkanter ettermiddag\skumring. Forsiktige små rykk mot deg og bang. Kjempe enkel å binde med Staffans alpakka dubbing og litt CdC.

 

bjorni

Høres fint ut det :D Bandt noen slike en gang, før jeg fant ut at det var et ordentlig mønster :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, gått tom for kroker til Micke maur. Foreslår derfor en annen flue, nemlig 14Grøn. den har jeg kroker til, slik at jeg får alt ferdig i morgen.  Dette er en vårflueklekker alle bør ha noen eksemplarer av. Stått i elva, det klekker vårfluer, men den vil ikke ta? Prøv 14Grøn, av og til utgjør dette mønsteret den lille forskjellen. Har også hatt suksess med den i belly boat. Hive inn mot myrkanter ettermiddag\skumring. Forsiktige små rykk mot deg og bang. Kjempe enkel å binde med Staffans alpakka dubbing og litt CdC.

 

bjorni

 

Hvor mye skal staffan ha for alpakka dubbingen sin?! Er det dyrt i forhold til vanlig kjøpe dubbig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er et ordentlig mønster OG skal bindes slik. Prøvd krokstørrelse 12, 16 og litt andre farger, men da fungerer den ikke like godt.

Ser ut som en liten dott, men fisker dotten av andre mønstre av og til  ;D ;D

 

bjorni

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lasse. Jeg sliter litt med å få tak i biot i de lokale butikkene. Har du noen tips angående nettsider som forhandler med biotfjær?!

 

har kjøpt mine biots i den lokale butikken... men du kan jo handle hos Jarle og Bjørnar i lillestrøm.. de har en biot som heter "Natures Spirit - Stripped Goose Biots" som skal være bra.

 

nordisk fiskeutstyr

hareline

 

skal også ha noen gode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig i forhold til annen dubbing og du får gode farger. Alpakka dubbingen er også fin til nymfer og marflo imitasjoner.

 

bjorni

...pluss mye annet rart ;D

Jeg bruker det f eks. i thorax på de der klekkerenbe som jeg har bundet. Har ikke fisket med klekkervariant av denne flua, men har hatt veldig godt fiske med puppa som er det orginale mønsteret mitt (Sikkert helt idiotiskt å hevde at et mønster er "sitt" i disse tider, men jeg har hvertfall aldri sett mønsteret noen andre steder enn i boksen min ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig i forhold til annen dubbing og du får gode farger. Alpakka dubbingen er også fin til nymfer og marflo imitasjoner.

 

bjorni

 

Hvis jeg spør staffan inne på forumet her om han kan ta med alpakka dubbing i en viss farge for 100 kr på Rena treffet. Gidder han det da tror du  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lasse. Jeg sliter litt med å få tak i biot i de lokale butikkene. Har du noen tips angående nettsider som forhandler med biotfjær?!

 

Svarer likevel om spørsmålet ikke var rettet til meg...

Jeg har kjøpt forskjellige typer biot av www.grandesfluefiske.no .

De har veldig god service..

Du bestiller via nettet og så kommer det iløpet av 4-7dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lasse. Jeg sliter litt med å få tak i biot i de lokale butikkene. Har du noen tips angående nettsider som forhandler med biotfjær?!

 

Svarer likevel om spørsmålet ikke var rettet til meg...

Jeg har kjøpt forskjellige typer biot av www.grandesfluefiske.no .

De har veldig god service..

Du bestiller via nettet og så kommer det iløpet av 4-7dager.

 

Og avogtil enda tidligere :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lasse. Jeg sliter litt med å få tak i biot i de lokale butikkene. Har du noen tips angående nettsider som forhandler med biotfjær?!

 

Svarer likevel om spørsmålet ikke var rettet til meg...

Jeg har kjøpt forskjellige typer biot av www.grandesfluefiske.no .

De har veldig god service..

Du bestiller via nettet og så kommer det iløpet av 4-7dager.

 

Og avogtil enda tidligere :o

Ja det kommer jo ann på hvor mye du bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...