Gå til innhold

bilderedigering...


Lasse18

Anbefalte innlegg

søkt litt her på forumet etter ett program for og forminske bildene... men ikke funnet det jeg var ute etter.

har lyst på ett enkelt program som man bare kan laste enkel ned og ikke koster penger og bruke.

noe enkelt noe, hvor man bare skriver inn dimensjonene og forminsker bildene i en fei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artweaver

 

http://www.artweaver.de/index.php?en_version

 

Det er et gratis alternativ til photoshop, og funker greit til justering av kontrast, farger, etc. samt skalering av bilder såklart.

 

Kjempebra freeware, selv om det er et stykke opp til adobe's produkter.

 

Har du ikke større krav så vet jeg iallefall ikke om noen bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med powertool xp kan du enkelt høyreklikke på bildene du ønsker resiza, og velge størrelse på bildet så er du i boks. Stort enklere blir det ikke tror jeg.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Ligger download link ned på siden på høyre side.

Image Resizer

Download ImageResizer.exe

521 KB 2 min @ 28.8 Kbps

 

Bruker denne når jeg ikke gidder åpne noe bilderedigeringsprogram bare for å få mindre filer for å sende bilder per mail eller legge ut på nettet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har mac, "innebygde" programmer i operativsystem, selvfølgelig :)

"Innebygd" faktisk ;D

Oh noes.. må jeg bruke 6 sekunder på å installere et program :o

 

Btw så kan man resize med det simpleste programmet etter notepad; paint.. som er "innebygd".. ;);D

Tre museklikk i paint og bildet resized til ønsket størrelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ironi kjenner vi ikke til???

Var det et forsøk på ironi? :) Jeg trenger ikke installere ekstra programmer for å redigere bilder.. Hvordan er det ironisk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har mac, "innebygde" programmer i operativsystem, selvfølgelig :)

"Innebygd" faktisk ;D

Oh noes.. må jeg bruke 6 sekunder på å installere et program :o

 

Btw så kan man resize med det simpleste programmet etter notepad; paint.. som er "innebygd".. ;);D

Tre museklikk i paint og bildet resized til ønsket størrelse ;)

 

 

Du skrev det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har mac, "innebygde" programmer i operativsystem, selvfølgelig :)

"Innebygd" faktisk ;D

1. Oh noes.. må jeg bruke 6 sekunder på å installere et program :o

 

2. Btw så kan man resize med det simpleste programmet etter notepad; paint.. som er "innebygd".. ;);D

Tre museklikk i paint og bildet resized til ønsket størrelse ;)

 

 

Du skrev det her..

 

Nå falt jeg av lasset.. Hva er din oppfatning av teksten min?

 

1.Det tar kort tid å installere et av hundrevis av redigeringsprogram

2.Men man kan også bruke programmet Paint til samme jobben, som er forhåndsinstallert. Du har vel hørt om Paint :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har mac, "innebygde" programmer i operativsystem, selvfølgelig :)

"Innebygd" faktisk ;D

1. Oh noes.. må jeg bruke 6 sekunder på å installere et program :o

 

2. Btw så kan man resize med det simpleste programmet etter notepad; paint.. som er "innebygd".. ;);D

Tre museklikk i paint og bildet resized til ønsket størrelse ;)

 

 

Du skrev det her..

 

Nå falt jeg av lasset.. Hva er din oppfatning av teksten min?

 

1.Det tar kort tid å installere et av hundrevis av redigeringsprogram

2.Men man kan også bruke programmet Paint til samme jobben, som er forhåndsinstallert. Du har vel hørt om Paint :o

 

 

"Bruke 6 sekunder på å innstallere et program". Herregud så uvesentlig. Bruk heller konstruktiv tid istedet for å hakke løs på andre som bruker noe annet enn Windows el.

 

TILBAKE til tråden:

 

Mange programmer kan resize/beskjære selve bildet, men det som kan være et poeng er at programmet også bør ha "komrimeringsmuligheter" slik at bildet blir "størst" mulig uten alt for stort tap av kvalitet.

 

Paint aner jeg ikke hva er for noe. Bruker i hovedsak Aperture (proffprogram/database) Photoshop eller iPhoto som er et database/enkelt bildebehandlingsprogram som er "integrert" i OS X operativsystem.

 

Finnes sikker mange programmer som gjør jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårsår idag?  :rolleyes:

 

Nå må du ta det litt med ro, jeg bare svarte på ditt offtopic-innlegg vennen ;) De fleste vet at så si alle desktop-OS leveres med et eller annen basic bilderedigeringsprogram.

Tatt i betrakning at det første bidraget ditt i tråden, så er jeg ikke sikker på hvem av oss som er minst konstruktiv :)

 

Nei, Lasse.. FastStone Photo Resizer som jeg linket til tidligere i tråden er genialt til å resize mange bilder i slengen. Simpelt, effektivt og lettfattelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe mye med bilder og film/musikk? Skaff deg MAC først som sist :) IKKE gratis

Omg.. Er det tipset ditt til trådstarter som i utgangspunktet kun er ute etter et gratis program til bildene sine?

Du skulle fått deg jobb på elkjøp du!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...