Gå til innhold
  • 0

Hvilken stang?


line

Spørsmål

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en enhåndsstang......men finnes jo så mange forskjellige typer. Jeg har ikke peiling på hva som er bra.

Har fisket med tohånds for noen år siden, da fisket jeg med en bluelinestang. Var en perfekt stang for meg, men den lages vel ikke lenger??

Hjeeeeeeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei. hvilken stang ja.....? Jeg er vel av de som kom lit på "stang kjøret". Jeg liker å fiske, men for et par år siden eller eller noe, kjøpte jeg et super billig abu fluefiske sett.hadde noen mere hardbarkede fluefiskere sett meg stå å denge det snøre.... men fy f..n, jeg bleg HELT hekta. noen snører, ett guideline sett,(ett kastekurs)  en orvis,og en TFO senere, så  har jeg kjøpt meg en zpey switch z1. og endelig er jeg 100% fornøyd. Moralen er: Kjøp noe som passer deg og din kasting osv.... men hvis du er som meg, og ikke har peiling på aksjon, og grafittspenstfibre, hør på de i butikken, les tester hvis du finner, men i bunn og grunn: kjøp noe du har lyst på. og hvis man gjør noen bomkjøp på veien, så er det ikke noe stress å selge stanga, og prøve igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har akkurat kjøpt min første stang jeg og, så er omtrent på samme stadie som deg hva gjelder fluefiske.

 

Kjøpte en Guideline XP-E Procast 9 fot. Klasse #5. Jeg fikk samme spørsmålet som flere andre har fått: Hvilken type stang liker du å kaste med?

Øhhh.. Jeg har bare kasta sluk før.. Og dupp..

 

Men er iallefall knallfornøyd med stanga, og fikk en god mestringsfølelse allerede etter 2 minutter med den i elva.. Er sikkert mange andre stenger som er minst like gode, om ikke bedre å kaste med enn den jeg har, for all del.

 

Hmm... er du sikker på at selgeren visste at du var helt fersk i gamet når han kom med det spørsmålet? Jeg mener at spørsmålet er helt legitimt jeg, så får det bli opp til deg som kjøper å si ifra om at du ikke har kastet med flue før og derfor ikke vet.... naturlig det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

Har akkurat kjøpt min første stang jeg og, så er omtrent på samme stadie som deg hva gjelder fluefiske.

 

Kjøpte en Guideline XP-E Procast 9 fot. Klasse #5. Jeg fikk samme spørsmålet som flere andre har fått: Hvilken type stang liker du å kaste med?

Øhhh.. Jeg har bare kasta sluk før.. Og dupp..

 

Men er iallefall knallfornøyd med stanga, og fikk en god mestringsfølelse allerede etter 2 minutter med den i elva.. Er sikkert mange andre stenger som er minst like gode, om ikke bedre å kaste med enn den jeg har, for all del.

 

Dette er noen jeg også har reagert på mange ganger, for 15 år siden var den forholdsvis mye møkkautstyr som nybegynneren kunne bli lurt til å kjøpe.....idag er det heldigvis ikke slik......det meste er bra, selv det billigste utstyret. Nyanser kjenner ikke en begynner.....ført må bevegelsene komme og sitte i hjernebarken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...