Gå til innhold

Competitionstix 9' #2


Frode S

Anbefalte innlegg

Hei,

 

sikler litt på en Streamstix Competitionstix 9' #2 - har ikke fått prøvd denne selv og lurte på om noen her har noen erfaringer med denne? Min største bekymring er da det er en 9' #2

stang med en "dyp til medium" aksjon; at den vil virke "vinglete" (ikke det at jeg forventer en "kastemaskin")

 

Har hatt flere #2'er stenger fra andre produsenter med stort hell; men er veldig interessert i å prøve noe fra Streamstix denne gangen.  :)

 

-Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm høres spennende ut Nøkken... hva er fordelene med silkeline; foruten diameter? - har ikke kjennskap til silke  :)

 

Har stort sett brukt triangle taper på mine #2'er stenger noe som har fungert utmerket til dette lette fisket.

 

hvordan vil du si at 9' virker på en #2'er? - dette er vel min største bekymring samt fasinasjon med denne stangen; har selv ikke prøvd stenger på over 8' i disse klassene.

 

Ser for meg at det blir en tur til nordisk en av de første dagene - dette må jo prøves  8)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Ser for meg at det blir en tur til nordisk en av de første dagene - dette må jo prøves 

 

 

Har Nordisk silkeliner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9`i klasse 2 er superfølsom i tuppen.. Det er dette som gir så nydelige tilslag, men også gjør stanga litt mer "krevende" av kasteren. TT er et godt valg. Silkeline er et forslag for å utnytte FISKE potensiale og ekstremt delikate presentasjoner på sky fisk. (les; liten diameter på silkeline). Silkeline gir også meget lav vannmotstand i oppløft/tilslagsøyeblikket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9`i klasse 2 er superfølsom i tuppen.. Det er dette som gir så nydelige tilslag, men også gjør stanga litt mer "krevende" av kasteren. TT er et godt valg. Silkeline er et forslag for å utnytte FISKE potensiale og ekstremt delikate presentasjoner på sky fisk. (les; liten diameter på silkeline). Silkeline gir også meget lav vannmotstand i oppløft/tilslagsøyeblikket :)

Hvis du skulle sammenligene denne stanga med ei annen, hvilken stang hadde det blitt? Sånn ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar Nøkken – liker spesielt ditt fokus på “FISKE potensiale” kontra “KASTE potensiale;” for lite av dette spør du meg!.

 

Fant litt interessant lesning om silkeliner her, som backer opp din post: http://www.silkflylines.com/index.php?silk

 

Hadde vært gøy om noen av "Streamstix gutta" her på forumet kunne kommentert "misjonen" bak denne stangen - da den er såpass "spesiell," ihvertfall på denne siden av "dammen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det vidar steimler har skrevet om silkeliner her på forumet er også bra......så bra at jeg ikke gidder å kjøpe meg silkeline ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9`i klasse 2 er superfølsom i tuppen.. Det er dette som gir så nydelige tilslag, men også gjør stanga litt mer "krevende" av kasteren. TT er et godt valg. Silkeline er et forslag for å utnytte FISKE potensiale og ekstremt delikate presentasjoner på sky fisk. (les; liten diameter på silkeline). Silkeline gir også meget lav vannmotstand i oppløft/tilslagsøyeblikket :)

Hvis du skulle sammenligene denne stanga med ei annen, hvilken stang hadde det blitt? Sånn ca :)

 

 

Ville vel "sammenlikne" med andre 9´stenger i denne vektklassen... Veeeldig følsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar Nøkken – liker spesielt ditt fokus på “FISKE potensiale” kontra “KASTE potensiale;” for lite av dette spør du meg!.

 

Fant litt interessant lesning om silkeliner her, som backer opp din post: http://www.silkflylines.com/index.php?silk

 

Hadde vært gøy om noen av "Streamstix gutta" her på forumet kunne kommentert "misjonen" bak denne stangen - da den er såpass "spesiell," ihvertfall på denne siden av "dammen"

 

"Misjonen" er delikat presentasjon OG finfiske med eks, mikronymfe og lett "highsticking" på sky fisk/fisk som er vanskelig å kroke  :)

 

PS Du skal ikke se bort i fra at du allerede har fått svar fra en som i allefall har testa en del av Streamstix stengene :)

 

 

MHV

 

 

Pål Andersen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...