Gå til innhold

Slideshow med noen ørreter


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Dette må kalles "kubbing" :D.

Fikk noen tanker om samlet vekt ;D

Tittet også på kastesnutten fra Gjøvikhallen(?),interesant!Gikk endel på veisiden av Rena i ferien,og med Presentasion 3,er line og den nye stanga til Streamstix(Stealth 9,6 #4)så er jo ikke dette noen kanonkombo for speying og vannkast,men stanga bøyde seg titt og ofte for fin fisk,så det funka jo på et vis,tror heller det var meg som var uforsiktig ved elva enn kastinga når jeg skremte fisk,og det klarte jeg jo. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de brukte jeg,tja...."serpentinkast"? ;D med endel utmating(og nøye måling,for ikke å skremme),kjempespennende! 8)

På en som sto 20cm. fra land tror jeg at jeg hadde 12-15 kast,hvorav 3 havna i gresset og en i greinene,men den tok til slutt! ;)

Ellers spey på de som sto lenger ut,og fra andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

På de brukte jeg,tja...."serpentinkast"? ;D med endel utmating(og nøye måling,for ikke å skremme),kjempespennende! 8)

På en som sto 20cm. fra land tror jeg at jeg hadde 12-15 kast,hvorav 3 havna i gresset og en i greinene,men den tok til slutt! ;)

Ellers spey på de som sto lenger ut,og fra andre siden.

Forresten, tittet på denne tråden igjen, og Willy jeg må i min uvitenhet spørre hva serpentinkast er?  :)

Alltid moro å lære noe nytt, så fortell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de brukte jeg,tja...."serpentinkast"? ;D med endel utmating(og nøye måling,for ikke å skremme),kjempespennende! 8)

På en som sto 20cm. fra land tror jeg at jeg hadde 12-15 kast,hvorav 3 havna i gresset og en i greinene,men den tok til slutt! ;)

Ellers spey på de som sto lenger ut,og fra andre siden.

Forresten, tittet på denne tråden igjen, og Willy jeg må i min uvitenhet spørre hva serpentinkast er?  :)

Alltid moro å lære noe nytt, så fortell.

Det er det vel ingen som vet,ble et utrykk etter en artikkel i FiN for mange år siden,der det ble harselert med "nye allemuligmåter" å presenter en flue på.(Og de gutte hadde nok ikke sett bla. deg og Staffan eller andre vannkastere og "snakerollere") ;D Jeg har bare vært en liten "copy cat" og bruker det når det passer. ;)  Som jeg kommer til å bruke ditt utrykk: ...når koden er knekt er banken åpen.....særlig når jeg finner rette størrelse og stadie på mygg,siden det kan være ganske hårrivende noen ganger. ;) ....for de som har hår. ;D

Men kastet har du sikkert brukt mange ganger,siden du kan mye mer kasting enn meg(ikke protester,jeg har sett deg på film! og Henning har fortalt litt også,da han var her på besøk i småfiskeland, ;) og jeg pleier bare å improvisere,det eneste kastet jeg har øvd på i vinter,er vannkast fra innsiden av et fotballmål,og får jeg til det uti der,har jeg blitt litt bedre.).

Tilbake til kastet:Ovenfra,utvadet,ikke skremt fisken (!), for å flyt,et stoppkast med sideveis bevegelse,stoppet kommer nesten i samme vinkel som du ville hatt ved langkasting,altså nesten 45 grader opp,ganske kraftig stopp,og lar snøret lande mens du beveger stanga(nesten rister) fra side til side. Gir noen meter fri flyt hvor flua kommer før fortommen,bedre kontroll med kortere lengder,det er grenser for hvor presist det blir hvis det blir for langt.Prøver å måle ganske nøye lengde,sånn at hvis fisken ikke tar,så får den ikke for mye over hodet,venter gjerne til flua har gått under før jeg drar opp igjen,s a k t e !!!! Fordi,i tilfelle fisken står høyt og flua har drevet ute av fiskens synsvinkel,har man jo alltids flere muligheter.

Det ble da mye om et kast jeg egentlig ikke kan navnet på:serpentinkast!

Willy 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Willy, da skjønner jeg  :) Omtrent som et sikksakk- kast med høy bråstop?

Må gjerne kalle det det! ;)

Men;med mer risting,blir det mer slakk.

Willy

Det må jeg få se engang, Willy - alltid moro med kasting  :)

Spørs om du får meg til å stille opp på det,kan jo være jeg prestasjonsangst. ;D

Men,tiden får vise det,og for meg er egentlig fisken dommer. ;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...