Gå til innhold

Rena starten av september


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Joda. Sitter her og gleder meg som en liten unge. Skal over til Østerdalen helgen 4-6 september. Skal fiske i Rena hele fredagen, kanskje hele helgen, og søndag til tirsdag blir jeg boendes et sted langs elva i telt. :D Er vel mulig å finne en plass regner jeg med?!

 

Har vært innom Renaelvas Venner og kikket litt på klekkekart. Bra det, men vet jo at mange her på forumet har masser av erfaring fra elva. Det jeg ønsker meg tips på er hva jeg trenger av fluer. Litt slunkne fluebokser etter en lang sessong. Litt om hvilke mønstre og størrelser jeg bør satse på.

 

Takker så mye for all hjelp, og håper jeg kanskje treffer på noen av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Du kan få en fin helg, bare vinden holder seg borte.....sort set vil du oppleve døgnflueaktivitet og aktivitetet av ingnita. Du vil oppleve Siphlonurus som som fisken skjelden tar...........timen imm inn i mørket vil være den viktigste........noe vårflue. God tur.....det blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at jeg får lirket inn en Rena-tur helt på tampen, og da blir det evt avslutningshelga (12-13 sept).

Pleier det å være folksomt da? Desperate fiskere som stresser opp og ned elva med panikk i blikket, mens de tyner maks ut av sesongen før elva stenger?

 

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Sitter her og gleder meg som en liten unge. Skal over til Østerdalen helgen 4-6 september. Skal fiske i Rena hele fredagen, kanskje hele helgen, og søndag til tirsdag blir jeg boendes et sted langs elva i telt. :D Er vel mulig å finne en plass regner jeg med?!

 

Har vært innom Renaelvas Venner og kikket litt på klekkekart. Bra det, men vet jo at mange her på forumet har masser av erfaring fra elva. Det jeg ønsker meg tips på er hva jeg trenger av fluer. Litt slunkne fluebokser etter en lang sessong. Litt om hvilke mønstre og størrelser jeg bør satse på.

 

Takker så mye for all hjelp, og håper jeg kanskje treffer på noen av dere :)

 

ignita som staffan nevner, den binder du som nobody ;)

 

de vårfluene staffan? er det store eller små ?

 

farge spiller vel ingen rolle sikkert hvis de skal fisks i skumringen? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg hadde valgt bare å surret hackelet rundt kroken, og så hadde jeg nappa hackelet under kroken, jeg hadde heller ikke valgt den kroppsløse flueverssjonen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt bare å surret hackelet rundt kroken, og så hadde jeg nappa hackelet under kroken, jeg hadde heller ikke valgt den kroppsløse flueverssjonen.......

Der må jeg bare si meg enig med Staffan, jeg hadde valgt litt kropp på flua. En annen ting med nobody er at opphavsmannen, OME, faktisk bruker kropp på fluene.

Jeg selv har brukt flua til Gary Borger!! Den har i likheten med nobody liten kropp. Jeg har ikke brukt noen ving i det hele tatt. Denna flua har jeg fått de fleste ørretene jeg har fått over kiloen på. De fleste på krok 16 og mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CDC - nohackle har gitt meg godt fiske hele sesongen. Førstevalg under døgnflueklekkinger. For meg ihvertfall, og det er vel gjerne sånn at flua du sist har hatt suksess med gjerne blir den første du prøver.. Har uansett fått endel fisk på denne disse under vårflue- og myggklekkinger også, da fisken ikke har vært spess interessert i myggene eller caddisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg har så god på presentasjonen og er så lat at jeg bare knyter en ving....og det fanger fisk som regel, fanger det ikke så tror jeg at jeg har valgt feil strategi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...