Gå til innhold

Regal bindestikker


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Hei, Terje.

Regalen (originalen) går for å være the fastest vice in the West, som sier noe om hvor enkel, god og rask den er å bruke  :)

Ved siden av Renzetti Presentation. og Law stikker, så er Regal blant de tre som jeg tror blir brukt mest av profesjonelle og halvprofesjonelle fluebindere. Og midge- kjeften er å foretrekke for en ørretflue- binder.

 

Man kan snu kjeften 360, men ikke på den måten som på de to andre stikkene som nevnes her hvor kroken er i level hele tiden. Altså til "rotary binding". Men det betyr ingen ting, for ingen jeg kjenner (inkludert meg selv) binder slik, men bruker utelukkende 360 graders funksjonen til å beskue flua fra alle kanter lettvint. Og slik sett fungerer alle disse tre stikkene likt i praksis.

 

Alt i alt, så sier folk at dette er en no-bullshit-arbeidshest av ei stikke, som holder kroken bra og gir godt arbeidsrom bak små fluer.

Hvis jeg skulle ha byttet ut Renzetti 4000'n min, så hadde det antagelig blitt til en Regal eller en Law  :)

 

 

 

 

 

Takker så mye for den informasjonen André. Ser ut som det blir en Regal inne kort tid :D

 

adrian:

Det du sier bekrefter bare at Regal stikka snart skal i hus ;D

Takker!

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kvaliteten er det ikke noe å si på Medallionstikka, Terje- men som mange andre anbefaler gå for midgekjeften. Godt kjøp ;)

 

Takker for det Are.

Det ser allikevel ut som jeg kommer til å gå for "stainless" kjeften, da den faktisk er smalest samt at den tåler litt ruskvær :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Er det lov og spørre om hvor mye du måtte betale for denne?

 

Full pris er i underkant av tre tusen. Jeg fikk den til en gunstig pris men kan ikke si noe mer her desverre.

Så langt er jeg superfornøyd med denne stikka og har stor glede av den.

 

Jeg ser at Midtgård fluefiske selger denne for i underkant av 2000 kroner:

http://www.midtgardfluefiske.no/

 

Det er slett ikke ille for en klassisk bindestikke :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

hvem forhandler dem  i Norge ? regalstikkene i norge altså, eventuelt noen sider på nettet som jeg kan kikke på ?

 

Jarle og Bjørnar vet jeg har dem.

Midtgård fluefiske har dem.

.... og alle forhandlere som kjøper fra Guide Line vil kunne skaffe Regal :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov og spørre om hvor mye du måtte betale for denne?

 

Full pris er i underkant av tre tusen. Jeg fikk den til en gunstig pris men kan ikke si noe mer her desverre.

Så langt er jeg superfornøyd med denne stikka og har stor glede av den.

 

Jeg ser at Midtgård fluefiske selger denne for i underkant av 2000 kroner:

http://www.midtgardfluefiske.no/

 

Det er slett ikke ille for en klassisk bindestikke :)

 

Terje!

 

Det var ikke noen upris nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...