Gå til innhold

Sør England


thomash

Anbefalte innlegg

I slutten av mai var jeg på pansermuseumet i Bovington, dette stedet ligger i sør England i område Poole/Bournemouth.

Nærmere stedsangivelse er et lite sted som heter Wool.

 

Jeg hjalp museumet etter turen med deler til deres Leopard 1 stridsvogner, og de er fra seg av takknemlighet.

 

Det viser seg at sjefen for verkstedet som jeg har blitt kjent med på museumet, har en kollega som kjenner noen av fiskeoppsynene "game warden" er det vel hva det heter over der.

 

Så spørsmålet er veldig enkelt. Hvilke gode elver har vi der nede som jeg trolig kan få meg litt fiske i?

Anbefalinger?

 

Verkstedsjefen skulle sende meg litt informasjon, men jeg skal allerede ned dit neste år så jeg ser ikke bort fra det det blir en kombinert tur med panser og fluefiske  ;D ;D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tittet innom hjemmesiden din Morten, var veldig mye interessant å lese. Du bør så absolutt skrive mere her! :D

 

Enig, flott side. Mye god lesing, samt tragisk når jeg leser om miljøvernerne, eller man kan vel heller kalle det misforstått miljøvern.

 

Vi får se neste år.

Tur til de traktene, etter invitasjon fra panser museet blir det uansett  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket i kalkelvene begynner gjerne tidlig i april og slutter ofte i løpet av første halvdel av oktober, på noen strekninger tidligere. Men jeg har fisket ørret i månedsskiftet oktober/november - på tørt! Andre generasjons baetiser, blant annet, klekker sent på året, og er et jo et særdeles hyggelig bekjentskap. Sesongens første døgnfluer er gjerne på vingene allerede i mars. Når det gjelder gyting er vel rytmen stort sett den samme. Men en stor del av ørretene som settes ut er triploider, altså sterile. De oppfører seg normalt, men kan ikke føre generasjonene videre.

 

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, forresten. Fint å ta med seg nå som skrivesesongen er i gang igjen.

 

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket i kalkelvene begynner gjerne tidlig i april og slutter ofte i løpet av første halvdel av oktober, på noen strekninger tidligere. Men jeg har fisket ørret i månedsskiftet oktober/november - på tørt! Andre generasjons baetiser, blant annet, klekker sent på året, og er et jo et særdeles hyggelig bekjentskap. Sesongens første døgnfluer er gjerne på vingene allerede i mars. Når det gjelder gyting er vel rytmen stort sett den samme. Men en stor del av ørretene som settes ut er triploider, altså sterile. De oppfører seg normalt, men kan ikke føre generasjonene videre.

 

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, forresten. Fint å ta med seg nå som skrivesesongen er i gang igjen.

 

Mvh Morten

 

Hmm, jeg har en mulighet for å få til en dag helt i slutten av oktober, men befinner meg da i Cambridge området. Vet du noe om hvordan det er med muligheter der? Kan leie meg en bil og komme litt rundt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...