Gå til innhold

Waterworks Lamson Guru HD Problem


Mikael Fältmarsch

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som har hatt problem med Lamson sneller med samme bremsesystem?

Snella er ca 2 måneder gammel og funka perfekt med myk og fin brems fem tils for ca 2 uker siden. Da begynte den og ta ujevnt og jag fikk ikke endret på bremsen. Opnet snella når jeg kom hjem og tog ur clutchen og tørket og oljet litt. Satte sammen og den funket fint. Men på fisketuren efter så begynte den og krangle når jeg dro ut snøre. Da hade jeg ikke brems i det hele tatt, skjedde ingenting når jeg vred på knoppen. Samma prosedyre hjemme og det entde opp med max bremse og skjer ikke noe når ja vrir knoppen. Virker som konene har låst seg inne i bremsa. Synes det er rart at clutchen er assymetrisk? Bruker høyre sveiv. Kunne noen si hvordan deres clutch ser ut før jeg sender snella på reklamation? Takk! //Micke

post-6082-0-82770600-1416648645_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis snella bare er 2 mnd gammel så er det en feil på bremsen. Eller så har det kommet noe saltvann/salt/smuss inn i bremsen. Ta snella med til forhandler så får du sikkert et nytt nålelager (clutch) eller ny snelle. Bor du i nærheten av Lillestrøm så ta den med til Jarle & Bjørnar fluefiske, så ordner de det nok med en gang.

:) :)

PS: nålelageret på bildet ser helt fint ut. De er asymetriske.

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem med en Velocity, men denne hadde jeg brukt i flere år. Fikk ny clutch kostnadsfritt fra Waterworks / Lamson i USA. De sendte meg faktisk to clutcher (fantastisk service).

Snella ble som ny igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brage! Tusen takk for bra svar. Trur kanske det kan vare så att den ikke er tett runt knoppen og kommet in noe den veien isåfall. Men jeg har spylt og vart nøye med snella, da det er den første snella jeg bruker i saltvann har jag vart ganske pedantisk.Har kjøpt snella fra norsk nettbutikk. Men starter med en tur til lillestrøm og ser om jeg kan få hjelp der før jeg sender den. Takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk før svar.

Oljade bara axeln på spolen før og vare presis. Men efter og ha plukket ned hele snella og tatt ur konen och testet clutchen i den så ser jag att den røde ringen skall vara mer mot mitten på sjelve lageret. Lageret går i bunn på konen før låsringen låser i spåren på konen. Funkar felfritt på venste sveiv men hackar och glipper på høyre. Funderar lite øver ene skivan som er bøjd med, men trur det er før og få litt motstand i bremsknotten. Har kontakt med Lamson så vi får se vad dom sier. 

post-6082-0-24279300-1417130891_thumb.jpg

post-6082-0-49718800-1417130899_thumb.jpg

post-6082-0-92058500-1417130909_thumb.jpg

post-6082-0-67674800-1417130917_thumb.jpg

Endret av MikeRofone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...