Gjest Oliver Skrevet 15. april 2011 Rapporter Skrevet 15. april 2011 Hei. Vil bare gi en tilbakemelding om en positiv opplevelse jeg har hatt Til vanlig bruker jeg bennetchi bindetråd. i 12/0. Dette er som en trosse å regne i forhold til Hends synton bindetråd. Jeg fikk et tips av en viss kar på messa og kjøpte denne tråden. Den er i to kordeler, og har en tykkelse på 0.05mm pr kordel. Etter endt fisketur i dag, da jeg hadde enorm suksess med en cdc myggen i str 18, fant jeg ut at jeg trengte noen i str 20. Fisken skamvaka på MINImygg i dag. Her sitter jeg da. Og binder opp mygger i str 20. Og det går som en LEK. Denne tråden anbefaler jeg ALLE som ikke har prøvd, å prøve Djiises. Binder fluene på Hends 404 kroker, og disse kroker meget bra stil å være uten mothake. Fikk 8 fisker til å ta i dag, og alle var med helt inn. Mistet ikke en eneste en. Positiv erfaring med andre ord. Herregud jeg er glad for at det er vår. Jeg har en enorm opptur her jeg sitter Gleder meg til neste tur allerede.
Rodswinger Skrevet 15. april 2011 Rapporter Skrevet 15. april 2011 Tenk alt det gode som kommer fra tsjekkera.... ...kortlinefiske ,god bindetråd(har brukt Synton i hele vinter ,og er enig med deg,veldig bra,men snurr godt når du dubber mellom trådene,glatt)gode kroker,ikke bare Hends,Knapek og Hanak er gode også og etterhvert har jeg fått sansen for endel av dubbingen til Hends også.
Oddbjørn Skrevet 15. april 2011 Rapporter Skrevet 15. april 2011 Binder fluene på Hends 404 kroker, og disse kroker meget bra stil å være uten mothake. Fikk 8 fisker til å ta i dag, og alle var med helt inn. Mistet ikke en eneste en. Positiv erfaring med andre ord. Ser på bilder helt veldig lik ut som TMC 103BL og Akita 503BL. Hvordan er styrken i forhold til 103BL? Veldig glad i den kroken, men den er dessverre ikke blant de sterkeste.
Eirik Rusten Skrevet 15. april 2011 Rapporter Skrevet 15. april 2011 Til vanlig bruker jeg bennetchi bindetråd. i 12/0. Dette er som en trosse å regne i forhold til Hends synton bindetråd. Jeg fikk et tips av en viss kar på messa og kjøpte denne tråden. Den er i to kordeler, og har en tykkelse på 0.05mm pr kordel. Har ofte ønsket en tynnere bindetråd enn hva jeg har nå (vet ærlig talt ikke helt hva jeg bruker). Noen ganger synes jeg den bygger mere enn den burde. Muligens jeg burde tvinne den litt tilbake og få rettet den ut eller noe, men en tynnere sak hadde kanskje vært gull. Får se om de har på nordisk. Eirik
Gjest Oliver Skrevet 15. april 2011 Rapporter Skrevet 15. april 2011 Binder fluene på Hends 404 kroker, og disse kroker meget bra stil å være uten mothake. Fikk 8 fisker til å ta i dag, og alle var med helt inn. Mistet ikke en eneste en. Positiv erfaring med andre ord. Ser på bilder helt veldig lik ut som TMC 103BL og Akita 503BL. Hvordan er styrken i forhold til 103BL? Veldig glad i den kroken, men den er dessverre ikke blant de sterkeste. Mmm, er ikke sikker. Den virker sterkere, men uten at jeg kan bekrefte det. Kanskje jeg kan ta en eller anna form for test en dag. Det hadde nok vært morro
Lamson Guru Skrevet 15. april 2011 Rapporter Skrevet 15. april 2011 Hei. Vil bare gi en tilbakemelding om en positiv opplevelse jeg har hatt Til vanlig bruker jeg bennetchi bindetråd. i 12/0. Dette er som en trosse å regne i forhold til Hends synton bindetråd. Jeg fikk et tips av en viss kar på messa og kjøpte denne tråden. Den er i to kordeler, og har en tykkelse på 0.05mm pr kordel. Etter endt fisketur i dag, da jeg hadde enorm suksess med en cdc myggen i str 18, fant jeg ut at jeg trengte noen i str 20. Fisken skamvaka på MINImygg i dag. Her sitter jeg da. Og binder opp mygger i str 20. Og det går som en LEK. Denne tråden anbefaler jeg ALLE som ikke har prøvd, å prøve Djiises. Binder fluene på Hends 404 kroker, og disse kroker meget bra stil å være uten mothake. Fikk 8 fisker til å ta i dag, og alle var med helt inn. Mistet ikke en eneste en. Positiv erfaring med andre ord. Herregud jeg er glad for at det er vår. Jeg har en enorm opptur her jeg sitter Gleder meg til neste tur allerede. Hei Henning. Et annet godt tips på tynn og sterk bindetråd, er en tråd som heter Sheer. God erfaring med denne til små fluer
Rodswinger Skrevet 16. april 2011 Rapporter Skrevet 16. april 2011 Til vanlig bruker jeg bennetchi bindetråd. i 12/0. Dette er som en trosse å regne i forhold til Hends synton bindetråd. Jeg fikk et tips av en viss kar på messa og kjøpte denne tråden. Den er i to kordeler, og har en tykkelse på 0.05mm pr kordel. Har ofte ønsket en tynnere bindetråd enn hva jeg har nå (vet ærlig talt ikke helt hva jeg bruker). Noen ganger synes jeg den bygger mere enn den burde. Muligens jeg burde tvinne den litt tilbake og få rettet den ut eller noe, men en tynnere sak hadde kanskje vært gull. Får se om de har på nordisk. Eirik De har jo tatt inn fra Eikre på Nordisk så det har de sikkert. Men vet ikke helt om du trenger det,hvis fluene dine blir mer strøkne,er jo fisken sjanseløs. Binder fluene på Hends 404 kroker, og disse kroker meget bra stil å være uten mothake. Fikk 8 fisker til å ta i dag, og alle var med helt inn. Mistet ikke en eneste en. Positiv erfaring med andre ord. Ser på bilder helt veldig lik ut som TMC 103BL og Akita 503BL. Hvordan er styrken i forhold til 103BL? Veldig glad i den kroken, men den er dessverre ikke blant de sterkeste. Var heller ikke fornøyd med 103 BL kroken Oddbjørn,så jeg har kjøpt Hends. Her er en tråd om Knapek-krok fra en som er ganske kresen på krok,så vidt jeg vet. http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=20047.0
Oddbjørn Skrevet 16. april 2011 Rapporter Skrevet 16. april 2011 Var heller ikke fornøyd med 103 BL kroken Oddbjørn,så jeg har kjøpt Hends. Her er en tråd om Knapek-krok fra en som er ganske kresen på krok,så vidt jeg vet. http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=20047.0 Se der ja, den tråden hadde gått meg forbi. Jeg er også veldig glad i knapek kroker, men har ikke fått med meg at de har kommet i tynnere wire.
Anbefalte innlegg