Gå til innhold

ArmorAll Protectant som smøremiddel


Olav Larsen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

Hold deg til lunkent vann og bomull :) ALL smøring fremskynder inntørking/krakkelering av snører. Bilprodukter ble forsøkt allerede fra tidlig 80-tallet uten at det var noe skånsommere for liner da heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til lunkent vann og bomull :) ALL smøring fremskynder inntørking/krakkelering av snører. Bilprodukter ble forsøkt allerede fra tidlig 80-tallet uten at det var noe skånsommere for liner da heller...

 

OK... Har ikke hatt den erfaringen jeg, men.. Har ikke brukt det så lenge, så har jo ikke sett langtidsvirkningen. En ting er ihvertfall sikkert, at snørene blir superglatt med en gang av dette middelet (men det hjelper jo lite om de blir ødelagt etter no time)  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArmorAll gir utrolig glatt snøre, men det varer ikke særlig lenge før belegget er slitt av.

Man har jo i årevis av ei slik flaske da, så det er sikkert en bra investering.

Har hørt noe snakk om at coatingen kan bli veldig hard/sprø etter mye bruk av dette middelet, men har ikke merket noe til det selv.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruglete stang overflate og bitte små kjeramiske ringer...det er ikke ubetydlige mengder statisk elektrisitet ute å går. så en form for jording på stanga bør være obligatorisk for ørretfiskeren som jakter på vanskelig fisk med lett utstyr...eller naturlig vis cane og silke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruglete stang overflate og bitte små kjeramiske ringer...det er ikke ubetydlige mengder statisk elektrisitet ute å går. så en form for jording på stanga bør være obligatorisk for ørretfiskeren som jakter på vanskelig fisk med lett utstyr...eller naturlig vis cane og silke..

Er jo bare å stikke hull på vaderen hvis du vil ha jording.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armor all er fin å ha på plaststengene. Blir så blank å fin atte.

Ellers så er produkter fra RFSU knall på fluesnører. Glir som pokker. Så kommer det mange gode smaker på dem også.

 

Denne likte jeg. Glatt som f... det. Men kanskje ikke så holdbart. Er vel vannløselig, eller? Må kanskje etterlube noen ganger i løpet av en tur. Fluesnøret har jo ikke samme selvsmørende effekt som beveren har  ;D

Hva med glyserol da, noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Av Darrel Martin lærte jeg noe som faktisk har endel effekt.......smør stanga også!

 

På Slutten av 80-tallet kom det 2 produkter jeg har brukt siden fra U-40. Rod cleaner og diamond plate. Dette var for å rense/polere selve stanga og ringene. Disse tingene gir STOOOOR effekt kontra kun midler sausa på snøret. Ren klinge og ringer er det viktigste..

 

 

RFSU blir LITT sært kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av Darrel Martin lærte jeg noe som faktisk har endel effekt.......smør stanga også!

 

På Slutten av 80-tallet kom det 2 produkter jeg har brukt siden fra U-40. Rod cleaner og diamond plate.

 

Interessant, men forutsatt at det ikke er feberen som spiller meg et puss, ser det dessverre ut til at begge produktene har gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den i går jeg også - til tross for feberen - men de nevnte produktene ser ikke ut til å ha blitt med på flyttelasset da Custom Tackle Supply ble kjøpt opp av Mud Hole Custom Tackle i sommer...

 

Det kan kanskje være verdt å sende Mud Hole en forespørsel, men siden verken Rod Cleaner eller Diamond Plate er nevnt på www.u-40.com, mistenker jeg som sagt at de har gått ut av produksjon og ikke lenger er tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye bilprodukter og andre produkter som blir pakket og emballert om som vidundermiddler til fluefiske.

Vet at Cortland og Orvis har brukt 303 Aerospatial Protectant som smøremiddel og rensemiddel til fluesnører.

 

Trygve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...