Gå til innhold

Lamiglas glassfiber blanks


Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 9 måneder senere...

Nix.

Har litt tungt for glassfiber når jeg har et knippe splitcanestenger. Men det hadde vært morsomt å surre sammen en stang for å teste.

Kanskje jeg trår til i værste mørketidsdepresjonen.

Om noen tenker å handle herfra så hiver jeg meg gjerne med på en ordre. Litt råflott å bare bestille en blanks.

Tror dette er morsomt leketøy.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Ikke  kjøp en 6"6 # 3 dersom det er din første glasstang, slike stenger er til  bruk for trange situasjoner, og en #3 er tilvanlig laget svært blaut......se etter en minimum 7"6 # 4-5......litt mere saft i stanga og bedre å rullekaste med....... Men du kan fritt kjøpe den du nevner, men memorerer at jeg skrev "dette er en stang du bare kommer til å bruke noen få ganger!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Kjedelig for meg da Staffan, som akkurat har kjøpt en McFarland 7'6 fot #3 glassfiber.

Synes vel ikke det, for jeg regner med at du har erfaring med glassfiber fra før og at du får dekket det behovet for lete "nedlegg" som du søker etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det da, har ikke erfaring med glassfiber som fluestang. Men er veldig tilhenger av Orvis Superfine serien (har flere stenger i forskjellige klasser der), og den er jo ekstremt myk. Hovedstang blir det vel ikke, den er ment for en lokal elv som er ca 25 meter bred, vadbar over hele. Fin flyt i elva med adskillig større vekt på presentasjon enn lange kast. McFarland sier selv at denne Spruce Creek serien hans er som de gamle Orvis Superfine stengene, og det passer meg nok veldig bra.

Ikke meningen å kuppe tråden her, men fant det litt interesant det som Staffan ba deg memorere "dette er en stang du bare kommer til å bruke noen få ganger!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset Staffan, men tror nok uansett det blir en 6'6" #3. Og jeg er fullstendig klar over at den kun blir brukt ett fåtall ganger hehe. den er tenkt brukt i svært trange situasjoner, men svært korte kaste distanser. blaut er bra ! :-)

Tørrbjørn: gi meg beskjed om jeg skal hive på en blanks til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset Staffan, men tror nok uansett det blir en 6'6" #3. Og jeg er fullstendig klar over at den kun blir brukt ett fåtall ganger hehe. den er tenkt brukt i svært trange situasjoner, men svært korte kaste distanser. blaut er bra ! :-)

Tørrbjørn: gi meg beskjed om jeg skal hive på en blanks til deg også.

Kunne tenkt meg å hive ringer på en FL 904.

Hva får du dem for?

Sigve.... hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du JFL.... du har ikke en gammel pent brukt ORvis Henrys Fork du vil selge rimelig?

Av den gamle superfine - serien 8,5fot #5....

Nei desverre, kunne tenkt meg en selv. Min farfar hadde ett par av de som jeg trodde jeg skulle arve, var jo tross alt bare han og jeg som var lidenskaplige fluefiskere, men de forsvant ut døra i ett bittert arveoppgjør. Kommer aldri til å tilgi onkel og tante for det der nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel heller ment som Tommy sier, at ingenting er bedre enn en myk stang og en velpreparert kvinne....

Ruffen, det var da fælt til ansvar du skulle gi meg!

Har selv et budsjett for denne stangen som lyder sånn:

I tillegg til blanks trenger du....

Snellefeste slidering, downlock: ca pris Kr. 400,-

Kork: Kr. 200,-

Ringer snake chrome: Kr. 200,-

Skytering agat: Kr. 150,-

Tråd: Gudebrod : Kr. 40,-

Lim: Kr. 80,-

Lakk: Kr. 80,-

Ikke fryktelig dyrt, men kan gjøres både billigere og dyrere om du vil.

Hør med Tommy på PM hvor han skal bestille og se hva som er å få tak i av rekvisita derfra.

(Skal du ha rimelige og gode komponenter kan du ta en telefon til Foxtail i Brøstadbotn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...