Gå til innhold

Dave's flexament eller Loon


mrkozmic

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å bruke Flexamenten på flettede løkker, kan Fly-Tite brukes til det også? Blir den like flexibel? Til dette fromålet trenger jeg en veldig elastisk lim som tørker fort slik at det kan brukes ute i feltet. Før brukte jeg vinyllim, men den tørker for sakte, fleksibelt superlim blir for hard og snøret knekker av etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den UV limen til Loon på løkker. Ble ikke særlig imponert. Synes den krakkelerer for fort.

Bruker selv Lochtite superlim. Den er meget sterk og krakkelerer ikke. Kan heller lime litt kortere lengde så gjør det ikke noe om det er stivt akkurat der. Surrer en løkkene med bindetråd ca en halv centimer og limer dette så blir det sterkt i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den UV limen til Loon på løkker. Ble ikke særlig imponert. Synes den krakkelerer for fort.

Bruker selv Lochtite superlim. Den er meget sterk og krakkelerer ikke. Kan heller lime litt kortere lengde så gjør det ikke noe om det er stivt akkurat der. Surrer en løkkene med bindetråd ca en halv centimer og limer dette så blir det sterkt i massevis.

Har gjort slik før jeg også, men da brukte jeg vinyllim som har omtrent samme fleksibilitet som coatingen, men den bygger en del og trekker ikke inn i tråden. Synes løkka blir fort klumpete sånn. Nå har jeg begynt å lage egne flettede løkker og i steden for silikonslange og superlim, som jo stiver opp en del, så bruker jeg litt bindetrån og litt fleksibelt superlim. Men som jeg skrev over så blir også dette for stivt. Superlimet er veldig tynt og suges opp av løkka. Jeg håper derfor Dave's Flexament gjør susen.

Nå fant jeg forresten ut hvordan jeg får Fleaxmenten over dammen. Jeg har opprettet en USA adresse hos Jetcarrier og de kan sende den med båt. Tar litt tid, men...  Det er ikke så veldig dyrt heller. Minste frakt er 165kr, opp til 2kg med båt, og fortolling er inkludert, noe posten tar 100 spenn for. I USA er frakten som regel gratis, så man kan bestille fra flere butikker til denne adressen og Jetcarrier sender alt samlet til en pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...