Gå til innhold

EOS 20D


Olav Haug

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Jeg har fått tilbud om å kjøpe et strøkent og nesten ubrukt EOS 20D til en "billig" penge, dvs 2500 kroner. Alt følger selvfølgelig med i pakka som om det skulle vært nytt. Optikken er jeg usikker på, men mener det var noe 70-200mm elrns.. Har hatt speilrefleks før, men da bare et standard D40x med 18-55 fra Nikon og et enda eldre HP photosmart 850.. Som dere skjønner så har jeg ikke så alt for stor peiling på digitalfotoapparat! :)

20D var jo dyrt og bra i sin tid(2005?), men det begynner jo og dra litt på åra.. Det jeg lurer på, er det verdt å bruke 2500,- på det?

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godtfolk.

Jeg har fått tilbud om å kjøpe et strøkent og nesten ubrukt EOS 20D til en "billig" penge, dvs 2500 kroner. Alt følger selvfølgelig med i pakka som om det skulle vært nytt. Optikken er jeg usikker på, men mener det var noe 70-200mm elrns.. Har hatt speilrefleks før, men da bare et standard D40x med 18-55 fra Nikon og et enda eldre HP photosmart 850.. Som dere skjønner så har jeg ikke så alt for stor peiling på digitalfotoapparat! :)

20D var jo dyrt og bra i sin tid(2005?), men det begynner jo og dra litt på åra.. Det jeg lurer på, er det verdt å bruke 2500,- på det?

Olav

Hei. Canon 20D sies å være en flott kamera den dag i dag. Og hvis du får med en av de glimrende 70-200- versjonene til Canon så lover det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20D er svært lik 30D. Canon fikk delvis kritikk for at oppgraderingen fra 20-30D var minimal.

Om det er 70-200, så lover det godt. Denne brennevidden finnes meg bekjent kun i Canon sitt L-segment. Det finnes rikitgnok en håndfull utgaver av disse, med ulik blender samt IS.

Med andre ord ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det sikkert at det er snakk om en 70-200, iallfall ikke når jeg ser på prisen på de linsene! Detta er jo virkelig proft utsyr. Men, det var det som blei sagt til meg, og jeg krysser fingra for at han ikke blanda sammen og forsnakka seg.. :o Uansett, flott med så mye respons og behjelpelighet! :) Det er vel også derfor jeg bruker såpass med tid her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...