Gå til innhold

HMH Silhouette bindestikke


Rosinkongen

Anbefalte innlegg

HMH er kjempesolide stikker. Siloutte er det enkleste og billigste av dem og har ikke mulighet for å tiltes. Tror ikke man kan bytte ut kjeften på den heller slik man kan på Spartan og Standard.

Men uansett er dette en kjempegod stikke og når du vil oppgradere til Standard senere så kan du få en ok brukspris da det ikke vil være noe slitasje etter noen år binding på denne.

Selv har jeg hatt min HMH standard i over 10 år nå og er kjempefornøyd. Har lyst på en ny stikke, men da blir det en til HMH med pedestall, min har bordfeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har HMH standard med pedestal. Har hatt den i 18 år godt fornøyd med den. Har bytta kjeften på den en gang. Ser den koster 500 kroner mindre nå en hva jeg kjøpte den for. :o Uten at jeg har testa presentation vil jeg nok tro at du vil bli fornøyd med den. Hadde også vurdert Renzetti sine stikker. de har mange modeller som er av topp kvalitet.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har HMH standard med pedestal. Har hatt den i 18 år godt fornøyd med den. Har bytta kjeften på den en gang. Ser den koster 500 kroner mindre nå en hva jeg kjøpte den for. :o Uten at jeg har testa presentation vil jeg nok tro at du vil bli fornøyd med den. Hadde også vurdert Renzetti sine stikker. de har mange modeller som er av topp kvalitet.

Gisle

Renezetti er kjempegode stikke, men det er jo en helt annen stikketype. Først må man velge om man vil ha rotasjonsstikke eller vanlig nikkestikke. Fordelen med rotasjonsstikkene er at du kan rotere flua rundt sin egen akse. For meg har det liten betydning så lenge stikka kan tiltes og roteres, og da blir en nikkestikke mer behagelig å jobbe med da en har en jevnere plass å hvile venstrehånda på (dette er kjempeviktig når man binder med stor nøyaktighet). Skulle jeg hatt en rotasjonsstikke ville jeg sett på Petitjean sin (http://www.petitjean.ch/eng/MPVise/default.asp). Den har en god arbeidsergonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg har silouette blandt andre stikker, men det er den jeg bruker.

Ikke noe dill, og virker prikkfritt år etter år.

Jeg vil ha stikka enkel, og har aldri fikset de "Robocop-stikkene" til mange tusen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...