Gå til innhold

Tufsingdal og fjellvanna rundt Gruvetjønnan


ΛΛЯDΛHL

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

ja. var tanken det... skal på en hytte i nærheten noen dager tidlig i sommer, og har en slektning som for en del år siden hadde sitt livs fisketur i området... skikkelig familielegende ;D ;D kunne tenke meg å teste realiteten i sagnet...

Jeg anbefaler deg å ringe til os fjellstyre, dom er ganske greie  :)

Hørtes spennende ut med livs fisketur....! Men har du ikke fått tips av han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. var tanken det... skal på en hytte i nærheten noen dager tidlig i sommer, og har en slektning som for en del år siden hadde sitt livs fisketur i området... skikkelig familielegende ;D ;D kunne tenke meg å teste realiteten i sagnet...

Jeg anbefaler deg å ringe til os fjellstyre, dom er ganske greie  :)

Hørtes spennende ut med livs fisketur....! Men har du ikke fått tips av han da?

Joa, fått tips av typen:

...parkerte ved en kjerrevei,sø,  og gikk 2 timer opp lia - ille slitsomt - hadde sju helflasker ildvann i sekken - hehe - ille tungt. men kom opp og der oppe var det mye bra ørretvann, gett, vi drakk og fiska i 3 dager, og da var det slutt på spriten, så vi gikk ned lia igjen. gikk ille fort selv om vi hadde med ille mye fisk i sekken - en på 3 kg - ille god plass i sekken for vi hadde drukke opp all spriten - gør bra fiske opp i de vanna, men ille bratt nedover, gett,,, osv-osv-osv

det eneste han vet er han var i området og fikk ille mye fisk,,, sukk...

så jeg skal snakke med fjellstyret...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. var tanken det... skal på en hytte i nærheten noen dager tidlig i sommer, og har en slektning som for en del år siden hadde sitt livs fisketur i området... skikkelig familielegende ;D ;D kunne tenke meg å teste realiteten i sagnet...

Jeg anbefaler deg å ringe til os fjellstyre, dom er ganske greie  :)

Hørtes spennende ut med livs fisketur....! Men har du ikke fått tips av han da?

Joa, fått tips av typen:

...parkerte ved en kjerrevei,sø,  og gikk 2 timer opp lia - ille slitsomt - hadde sju helflasker ildvann i sekken - hehe - ille tungt. men kom opp og der oppe var det mye bra ørretvann, gett, vi drakk og fiska i 3 dager, og da var det slutt på spriten, så vi gikk ned lia igjen. gikk ille fort selv om vi hadde med ille mye fisk i sekken - en på 3 kg - ille god plass i sekken for vi hadde drukke opp all spriten - gør bra fiske opp i de vanna, men ille bratt nedover, gett,,, osv-osv-osv

det eneste han vet er han var i området og fikk ille mye fisk,,, sukk...

så jeg skal snakke med fjellstyret...

;)

Såpass ja... 8) Har en mistanke om det er i området litt sør for gruvtjønnan...Kan jo være på andre sia av dalen, men der er det en del røyevann.

Ring fjellstyret ved Jon Jarle mob:97663976

Lykke til  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Joa, fått tips av typen:

...parkerte ved en kjerrevei,sø,  og gikk 2 timer opp lia - ille slitsomt - hadde sju helflasker ildvann i sekken - hehe - ille tungt. men kom opp og der oppe var det mye bra ørretvann, gett, vi drakk og fiska i 3 dager, og da var det slutt på spriten, så vi gikk ned lia igjen. gikk ille fort selv om vi hadde med ille mye fisk i sekken - en på 3 kg - ille god plass i sekken for vi hadde drukke opp all spriten - gør bra fiske opp i de vanna, men ille bratt nedover, gett,,, osv-osv-osv

det eneste han vet er han var i området og fikk ille mye fisk,,, sukk...

så jeg skal snakke med fjellstyret...

;)

Hahahaha.....Høres kjent ut det der... :D Veldig morsomt som alltid Tom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket litt i elva som renner der, Tufsinga uten at vi fikk så mye. Hadde litt dårlig tid og det er sjelden noen god kombo... Men, elva ser utrolig fin ut i enkelte partier og det er både Harr og Ørret i den. Størrelsen vet jeg ikke så mye om. Skal lete litt og se om jeg ikke finner noen bilder. Forøvrig så er det en god del små vann i området, av typen "Nei, det ligger for nærme veien, da tror jeg ikke jeg gidder å prøve..." som ser veldig fine ut og som ikke akkurat har sti bort til seg (altså med fare for at alle tenker slik, gidder ikke gå og se...). Kanskje de huser fin fisk for alt jeg vet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Du er iallefall i et meget spennende område ;) Der er nok noe godt i vente om du tråkker litt.. Ille mange bra vann der... Elva også kan stedvis være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en to dagers teltur ved gruvtjønnan i sommer. Dette var første gang jeg var her jeg fisket i løpet av turen i gruvtjønnan, brattfalltjønnan og godtjønnan. Jeg fikk fisk i alle vannene, men ikke no storfisk. turens største var vel ca 400g. Kjempefint område, men veldig steinete og ulendt terreng og bevege seg i. Ihvertfall der jeg var. I dette området er det jo masser av fine vann, så det finnes nok sikkert vann som huser større fisk enn de vannene jeg var i.

Slenger med et bilde med utsikt over området jeg hadde teltet mitt i. Nok vann og velge i :-) Veldig spennende siden det var første gangen jeg var her og ikke viste hva som ventet meg.

post-48-13949884283954_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...